aantal voedingen

Hallo allemaal, mijn dochtertje is 7 weken en drinkt minimaal 7 keer per 24 uur 125 cc gekolfde melk. Ik vraag mij af of dit niet wat veel is. Overdag wil ze om de drie uur drinken en snachts zit er wel een keer vijf uur tussen twee voedingen. Bij de geboorte woog ze bijna zes pond en twee weken geleden woog ze ruim 8 pond. Ze is dus goed aangekomen, maar ik vraag me af of ik niet naar zes voedingen moet en zo ja hoe doe je dat? Gewoon langer laten huilen lijkt mij geen oplossing, maar misschien is dat toch de enige manier. Ik zie uit naar jullie reacties.
 
Ik denk niet dat je teveel geeft. Toen mijn dochter 7 weken was gak ik 6 keer borstvoeding (waarvan de laatste om 23 uur). Aan de borst drinken ze vaak meer dan uit het flesje dus kwam ze ook wel op de hoeveelheid die jij geeft of zelfs meer. Daarbij moet je deze flesjes natuurlijk niet vergelijken met flesjes kunstvoeding. BV is veel lichter verteerbaar dus heeft ze sneller weer trek. Mag ik vragen waarom je het afkolft? Aan de borst weet je steeds zeker dat ze datgene neemt wat ze op dat moment wil hebben. Maar je zal daar vast wel je redenen voor hebben. Succes!
 
Hoi,
Je kunt eigenlijk niet teveel aan BV geven, omdat er "op verzoek" kan worden gevoed. Bij kunstvoeding moet je inderdaad opletten dat je niet teveel gaat geven ivm. risico op teveel aan eiwitten (slecht voor de niertjes).
Van 7 naar 6 voedingen gaan. Dit gebeurt op een gegeven moment vanzelf. Je zult op een gegeven moment merken dat je kindje meer dan 125 cc wil en dan vanzelf naar 6 voedingen gaat.
 
Terug
Bovenaan