aantal voedingen?

Hallo,

Ons zoontje is nu ruim 6 weken oud. Hij is nogal groot, rond de 60 cm en hij weegt 5800 gram. Ik heb de indruk gekregen dat hij het liefst de hele dag aan de borst hangt en dat deed hij dan ook zo ongeveer ivm het voeden op aanvraag. Maarja, zo kom ik zelf nergens aan toe.
Ik heb gisteren geprobeerd hem op vijf voedingen per dag te krijgen en dus zelf het ritme aan te geven.
Nu is mijn vraag of dat wel genoeg voedingen zijn voor zo'n jonge baby of moet ik alleen op zijn gewicht letten.
Hij leek gisteren overigens wel behoorlijk tevreden. Alleen de borstvoeding die ik hem uit de fles geef (om hem daaraan te laten wennen) geeft hem kennelijk geen verzadigd gevoel of het is misschien te weinig? (150 ml).

Ik hoop dat iemand me hiermee wat kan helpen!

Groetjes Jo
 
Ik denk dat je kind niet te weinig borstvoeding uit de fles krijgt, maar zodra een kind uit een flesje drinkt, gaat dit stukken makkelijker en sneller dan uit de borst, dus dan kan je kind onverzadigder lijken. Het duurt ook nog een tijdje voordat een kindje zijn volle maagje voelt, denk ik.
 
Gebruik je ook een fopspeentje? Het kan zijn dat je zoontje een grote zuigbehoefte heeft. Anderzijds moet je hier ook weer mee oppassen wat betreft tepel-speen verwarring.
Het kan ook zijn dat je zoon een 'regeldag'(kunnen ook dagen zijn...) heeft; doordat hij steeds wil drinken wordt jouw melkproduktie verhoogd.
Succes met borstvoeding!! (Ik geef nu zelf ook al weer 4 maanden aan mijn zoontje!!)
 
Nog even dit:
Ik vind persoonlijk 5 voedingen voor zo'n jong babietje toch wel erg weinig... Mijn zoon kreeg tot twee maanden zowieso wel 7 a 8 voedingen. (maar hij sliep nog niet door...)
 
Hoi Mirjam,

Ja, ik weet het dus ook niet zo goed met die vijf voedingen. Hoewel het vandaag ook weer goed lijkt te gaan!
We hebben wel het geluk dat hij al sinds de tweede week de nacht doorslaapt, dus dat scheelt ook weer een voeding.
De fopspeen geef ik hem soms, maar die blijft niet hangen. De pink vindt hij ook erg prettig, maar die krijgt hij over een paar weken op de opvang toch ook niet... Nouja, komt tijd komt raad.
 
Hoi,

Met 6 weken hebben de baby's ook regeldagen. Dan hangen ze een paar dagen de hele dag aan je borst. Daarna wordt het weer "gewoon". Maar ja wat is gewoon.

Mijn kleine 9 weken voed ik op verzoek. Dat betekent nu gemiddeld:
± 6.00 uur
± 9.30 uur
± 12.30 uur
± 15.30 uur
± 18.30 uur
± 22.00 uur
Dus 6 x en soms wel eens 7 a 8 x.
Over de voeding doet hij maximaal een kwartier.

Groetjes Mirella
 
Terug
Bovenaan