aanvragen van gratis zwangerschapdoos ?

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

ik ben nog maar bijna 7 weken heen maar mijn vraag is wanneer je bijvoorbeeld bij Prenatal zo'n formuliertje kan invullen voor gratis cadeau's (Zwanger- en BabyKadoos)? Vind dat zoooooo heerlijk, om dat uit te pakken en erop mogen te verheugen dat de dag dan eindelijk zover is. Je kan het tegenwoordig ook bij Kruidvat enz. halen.

Is het nog te vroeg daarvoor? Want ze zeggen wel eens dat je niks moet kopen en krijgen voordat de 13 weken voorbij zijn, anders gaat het mis. Dan gaat het finaal mis bij mij want heb al een maxi-cosi en slabbertje gekregen en nog maar te zwijgen over wat ik al gekocht heb :-S

Groetjes Gerda

Hoi hoi,

Nou persoonlijk vind het nog echt te vroeg om spullen te kopen en te krijgen. Krijgen zal in mijn geval al niet gaan, want nog niet veel mensen weten het in mijn omgeving. En die het wel weten, geven mij ook niets omdat het gewoon te vroeg is ( ik ben 8 weken zwanger). Ik vind het ook helemaal niet erg om dan niets te krijgen. Na de 12e week zal ik langzaam aan spullen gaan kopen.

Ik zeg altijd ieder voor zich, maar je zit in een fase waar nog veel kan en moet gebeuren en ik zou me niet prettig voelen om nu al met een babydoos te lopen zonder nog iets gevoeld of gezien te hebben. Maar nogmaals het is voor ieder een persoonlijke keus om iets aan te schaffen. Tuurlijk begrijp ik dat de verleiding soms niet te weerstaan is met al die leuke dingen die er te koop zijn.

Hoi,

Volgens mij kan je dit die dozen aanvragen wanneer je wilt, maar je krijgt ze niet meteen. De blije doos krijg je sowieso pas bij 7 maanden. De ZwangerKadoos van Etos heb ik ongeveer 5 weken geleden aangevraagd (ik was toen 10 weken zwanger) en ik kreeg deze week een brief waarmee ik hem kon afhalen.

Een puntje om over na te denken: je vraagt niet alleen de dozen aan, maar krijgt ook daarna allerlei reclame zowel via de post als de e-mail. Stel er gaat onverhoopt iets mis (waar je niet van uit moet gaan, maar je moet er wel rekening mee houden dat het kan), dan moet je je overal weer gaan afmelden om te voorkomen dat je die (pijnlijke) mail en post ontvangt. Het schijnt nog niet zo makkelijk te zijn om weer uit al die bestanden verwijderd te worden (in het algemeen is het veel makkelijker om je ergens voor aan te melden dan je ergens voor af te melden).
Dat is de reden dat ik me pas na mijn eerste echo heb aangemeld, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Groetjes Anna

Hallo,

ik denk dat je zelf moet weten wanneer je het aanvraagt, en wat je allemaal al koopt.

Je hebt mensen die zeggen "het is de goden verzoeken"

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik me ook aangemeld voor de dozen van Prenatal, Kruidvat en Etos.... en hadden we bij 15 weken bijna alles compleet...
Helaas is onze dochter geboren en overleden bij 21 w+5dgn zwangerschap....moet ik dan deze keer niks meer kopen tot ik 30 weken ben???

Tja je moet ook de lol er van in blijven zien....en snap heel goed als je al wat dingentjes wil aanschaffen het is ook allemaal zo schattig en lief...

Meid doen waar je je zelf het beste bij voelt, ik heb me overal afgemeld, toevallig werd ik net nog gebeld door de Disney club, met de vraag of het klopt dat ik een kindje van bijna een jaar heb, voor sommige mensen is dit heel moeilijk, ik heb deze alleraardigste mevrouw uitgelegd, dat onze dochter idd op 18 november 1 had moeten worden, maar dat ze helaas is overleden bij de bevalling.
Ik kreeg netjes mijn excuses, en zij zal er meer last van hebben dat ze ons belde dan dat ik heb uitgelegd dat ik een engelendochter heb.

Liefs Randy

Hey!

Je kunt inderdaad alles aanvragen wanneer je wilt hoor, kan zelfs via internet tegenwoordig!
En het enigste nadeel vind ik ook inderdaad dat je nog héééél lang aan extra reclame en telefoontjes vastzit. Thomas is nu bijna 15 maanden en er word geregeld gebeld of ie al ergens lid van is en anders of ie dat wil worden...
Gewoon aanvragen dus, gratis is altijd leuk en de voorpret ook vind ik zelf!

-X- Marieke

hoi,

dat aanvragen kan al vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent. zelf heb ik gewacht tot dat ik de eerste echo had gezien.
wel had ik meteen een pakje en rompertjes gekocht, want ik vond het zo leuk.
en ik heb ook al positiekleding en andere babykleding gekocht, omdat ik toevallig in een winkel was, die hier niet in de buurt ligt.
het maakt dus niks uit, met de grote stukken willen wij wel nog wat langer wachten, want deze zijn wat duurder en de voorpret om erna toe te leven en uit te zoeken is dan ook groter.

gr, floor 12 w 4d

Volgens mij had ik alle dozen al voor de 4e maand aangevraagd. En met 12weken hebben mijn vriend en ik al een commode en ledikantje gekocht. Die waren zo mooi en echt een koopje dat we ze echt niet konden laten staan!

Doen waar jij je goed bij voelt dat is het belangrijkste!

Liefs Tineke

Hoi Gerda,

Ik zou als ik jou was nog even wachten met het aanvragen van de dozen.
Ik heb in Juni met ongeveer 6 weken een miskraam gekregen en had daarvoor ook een zwangerschapsdoos aangevraagd van etos.Ik kreeg toen een brief dat ik hem kon ophalen en heb daar geen gehoor aangegeven.Maar kreeg wel mailtjes van u bent nu 4 maanden enzo.Wat dus erg pijnlijk is!Ik kon ook nergens op de sites melden dat ik een miskraam had gehad,kon me gelukkig wel afmelden op deze briefen.Maar later kreeg ik het etospakket gewoon thuis gestuurd omdat ik het niet had opgehaald.Gelukkig was ik toen net weer zwanger maar vond het wel erg apart.Ik wacht nu dus ook tot 12 weken voor dat ik me weer aanmeld voor dit soort gratis dingen.Ook al heb ik al een vroege echo gehad en klopt het hartje als een tierelier.

Groetjes Nathasja.

Terug
Bovenaan