aarbeien plek

hallo...mijn zoontje heeft een aardbeien plek op zijn hoofdje, deze groeit best wel hard, de arts zei dat hij tot 6 maanden blijft groeien (hij is nu 13weken) en binnen 2 jaar weer wegtrekt..nou had mijn neefje ook zon plek en die trok pas na 14 jaar weg!
iemand ervaring hiermee?
 
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar, mijn dochtertje is 12 weken en heeft ook een hemangioom op haar wang. Hij is nu echt flink rood aan het worden. Ik heb wel gehoord dat als de vlek ontstaan is na de geboorte dan trekt hij wel weg, maar zat hij er al tijdens de geboorte dan is dat nog niet zeker. Maar goed, ik ben benieuwd.
 
Hoi, mijn dochtertje heeft er een op haar bil. Ze wordt volgende week 3 en het ziet er niet naar uit dat het binnenkort weggaat. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en heeft er een op zijn hoofd. Het was een heel klein vlekje bij zijn geboorte en is sindsdien flink gegroeid. Sinds ong. 2 maanden lijkt het erop dat het gestopt is met groeien. Volgens cb. is het niets ernstigs en gaat het vanzelf weer over. Ben benieuwd....
 
gaat echt vanzelf weg! Ik heb er een gehad op mijn wang en inderdaad, die bleef maar groeien. Tot ik een jaar of twee was, toen bleef hij dezelfde grootte. En daarna is het langzaam weggetrokken. Toen ik een jaar of drie was, was ie weg.
Ik heb nog wel een klein blauw streepje op mijn wang, maar dat zie je alleen als je het weet.
 
dag laura en mama van 2..raar he dat zoiets op zon klein lijfje zit, het hoort er gewoon niet, ik stoor me er totaal niet aan hoor, maar vaak is het eerste wat "vreemde" zeggen is:wat heeft ie voor rare bult op zn hoofd! terwijl hij zon leuk en lief koppie heeft, wordt er eerst naar die plek gekeken, dat vind ik wel vervelend...
gebeurd dit bij jullie ook?
groeten simone
 
Hoi,
aan de ene kant vind ik het wel iets hebben, het is net een hartje op haar wang, maar aan de andere kant denk ik dat andere kindjes dat wel raar vinden. Mijn zoontje van 2 wijst er ook al naar en vraagt of ze 'au' heeft. Het vlekje ligt niet bovenhuids bij haar maar gewoon vlak. Ze is pas 12 weken en het groeit nog wel, ze vervelt ook constant op dat vlekje. Laatst zat er een los velletje op en stom als ik ben, ik trek dat velletje los, meteen een beetje bloeien, was ik wel van geschrokken. Maar goed, we zullen wel zien wanneer het verdwijnt. Groetjes
 
Ik stoor me daar ook niet aan hoor. Iedereen heeft wel wat...
Bij mijn dochtertje valt het natuurlijk niet op omdat het op haar bil zit. Mijn zoontje heeft nu wat meer haar zodat het iets minder opvalt. Maar de plek is vrij groot en ook dikker en je ziet het toch wel. En ook aan mij vragen ze dan, "goh wat heeft ie nou op zijn hoofd zitten?" Dat hou je toch denk ik, maar ik kan me er toch aan ergeren als wildvreemden zomaar vragen stellen. Zou ik zelf nooit zomaar doen. Aan de andere kant lees ik nog weleens verhalen van mensen die aangestaard worden omdat ze een opvallend uiterlijk kenmerk hebben. Ze hebben dan liever dan mensen ernaar vragen dan dat ze alleen maar blijven staren.
Tja, laten we hopen dat het wegtrekt zoals iedereen zegt.... En dat ze er later niet mee gepest worden.
groetjes
 
Terug
Bovenaan