aardappelen en vlees

hoi
ik ben bij het consultatieburo geweest en mag zo langzamerhand beginnen met aardappelen en vlees erbij te geven.misschien stomme vraag maar kun je aardappelen ook invriezen en hoe zit dat met vlees?.ik heb zelf allemaal groente gekookt en ingevroren in ijsblokbakjes,kan dat ook met aardappelen.en hoeveel gebruik je per keer??iemand ervaring mee?wat voor vlees gebruiken jullie?zijn veel vragen
gr petra

Hoi,

ik kookte altijd groenten met aardappelen en vlees in een pan en deed dat in bakjes in de vriezer. Dan deed ik bijv. aardappelen met wortelen en een kabeljauw en liet ik alles een half uur koken om het, na het gepureerd te hebben gewoon in te vriezen. Succes ermee.

Groetjes van Marloes

Ook ik kook het vlees gewoon mee met de groente en de aardappelen.
Kipfilet, gehakt of vis
Ik voeg wel tijdens het pureren wat kookvocht of opvolgmelk toe om het wat smeuiger te maken (aardappels maken de prak vrij droog).
Daarna doe ik het in porties in de vriezer.

Gekookte aardappels kun je invriezen, rauwe niet die krijgen een vreemde smaak als je ze ontdooit.

Liefs Saskia

hoi
net een pan aardappelen gekookt en gepureerd.is er nog iemand die behangen moet,tis net lijm.hoe komt dit??ik vries het wel in,maar kijken hoe het er uit ziet als ik het ontdooi.
doei gr petra

Hoi Petra

Even een reactie op je behangplaksel.
Ik maak voor Joyce aardappelpuree (met opvolgmelk).
Dit gaat bij mij beter dan aardappels.

Misschien een tip voor je.

Groetjes Jessica

Hoi Petra,

hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen?  Daar heb ik eigenlijk nooit last van. Misschien kan je er wat water of babymelk doorheen doen om het wat smeuïgger te maken. En anders heb je vast een voorraadje voor als je kleintje over een paar jaar creatieve inspiraties krijgt.  Het kan ook zijn dat het aan de soort aardappelen ligt. Ik heb meestal aardappelen van de Lidl. Die vallen na het koken al uit elkaar. Die zijn zo gepureerd.

Succes met behangen!!!

Groetjes van Marloes

hoi ja hoe krijg je het voor mekaar he?deze aardappelen bleven inderdaad nogal vast bij het koken,heb een klein beetje niet ingevroren,kijken hoe het smaakt als ik de groente er door doe.puree is ook een idee ja.
doeidoei

Terug
Bovenaan