Aardappelen??

Hoi Allemaal

Mijn dochter van 5 maand eet al veel bijvoeding fruit en groentes en ik maak het zelf.Ik had voor twee weken geleden bloemkool met aardappel voor haar gemaakt dit ging niet goed ze kreeg buikkrampjes.
Moet ik aardappel alleen geven?
En hoe maken jullie dit klaar ik kook het en dan doe ik het in de staafmixer met wat kookvocht of moet ik het anders doen omdat het zo te machtig voor haar is?

Heeft iemand tips voor mij?

Groetjes Willy

Hoi hoi

Mij werd altijd verteld dat je voorzichtig moet zijn met kool.
Het liefst tot 1 jaar geen kool geven.
Nu krijgt mijn zoontje van 8 maanden ook wel kool maar dan gewoon in mindere mate.
Mss is het wat teveel geweest???

Groetjes Chantalle

heyhey

van bloemkool kunnen ze inderdaad darmkrampjes krijgen, net als "grote"mensen daar poepjes van kunnen laten. bruine bonen en uitjes zijn ook van die dingen. zelfde verhaal.
het klinkt heel lullig, maar gewoon doorzetten is mij vertelt .
heel kleine beetjes per keer.
en niet meer dan 1 keer per week. dus of 1 keer per week bloemkool of 1 keer per week bruine bonen. niet allebij in 1 week.
zodra je merkt dat de krampjes weg zijn, kan je meer per keer geven en vaker in de week. dus en bruine bonen en bloemkool.

hier een aantal dingen die gasvorming geven en daarmee word aangeraden om te wacxhten tot je kindje een jaar is:

uien
spruitjes
rabarber
prei
knolselderij
raukost
koolsoorten
koolrabi

t staat een beetje dubbel in het groeiboekje (van mij, 20 jaar geleden)
er staat dus dat je bloemkool vanaf 4 maanden al mag geven, stukje verder op staat dat je het beste kan wachten met koolsoorten tot 1 jaar.

ik moet zeggen dat ik ook gewoon bloemkool geef hoor. maar nathalia heeft ook niet echt veel last gehad van krampjes door t eten.
en anders kan je cinababy gebruiken, denk ik? dat is voor krampjes

succes ermee.

groetjes, do

Bloemkool is ook geen echte koolsoort, en mag je dus gewoon geven vanaf 4 mnd.
Ook bruine bonen kun je meerdere keren per week geven. Ja, je poepjes kunnen ervan gaan stinken, maar krampjes, nee, dat heb ik nog nooit gehoord.

Wel van boerenkool, zuurkool, spruitjes, ui en meerdere dingen die hierboven al stonden.

Op het cb bij ons werd verteld dat je gewoon ook daarmee wel eerder kon beginnen en dan gewoon de gasproductie in de gaten houden. Heeft je kleintje er echt veel last van, dan gewoon weer even wachten.

Gr. Liesje

hoi
mij is verteld dat je  van alle koolsoorten alleen bloemkool mag geven en de rest nog niet,
en dat je maar 1x in de week natrium rijke groente mag geven.
Je mag voor de rest nog geen koolsoorten geven omdat deze sappen te sterk en niet verteerbaar zijn door de darmen en het maagje waardoor ze bij grote hoeveelheden hier zeer ernstig ziek van kunnen worden met gevolg een opname in het ziekenhuis.
liefs marina

Terug
Bovenaan