Aardappels uit eigen tuin eten?

Mijn zoontje had aardappelplantjes geplant in het voorjaar en vanmiddag hebben we ze geoogst. En ja hoor, een eetbaar maaltje! Maar ik ben geen boer en weet niet of ze "rijp" zijn en of je ze kunt eten als je zwanger bent. Aan de andere kant; deze zijn absoluut onbespoten en zien er prachtig uit; zonder beestjes of rare plekken.

wat zouden jullie doen?

Hi Swiepie,

Ik denk dat ik ze gewoon zou eten! Ik neem aan dat je ze kookt, dan is er sowieso niks aan de hand. En net wat je zegt: absoluut onbespoten, beter kan je niet hebben toch?

Het is dat mijn aardbeienplantjes mislukt zijn, anders had ik die ook gewoon uit eigen tuin gegeten.

Gr. Tamara.

Hoihoi,

Ik zou gewoon even vergelijken met de aardappels die je normaal eet:) Het is wel aardappeloogsttijd. Weet dat als aardappels nog groen zijn ze nog niet 'rijp' zijn. Als ze de kleur van aardappels hebben dan zijn ze goed. Dus rood (sommige soorten), soort van geelgoudbruin en als je ze schilt moeten ze geel zijn van binnen.

Succes ermee en eet smakelijk alvast!

Hoi,

Wij eten alleen maar aardappelen uit eigen tuin! Ik zou niet weten waarom je dat niet zou kunnen doen. Lekker goedkoop en gezonder kan haast niet. Je ziet en ruikt al gauw of een aardappel niet goed is hoor.

Eet smakelijk!

Wij eten ook aardappelen en alle andere groenten uit eigen tuin.
Gezonder dan uit de winkel. En je proeft zekers het verschil!!
Gewoon lekker van eten en verder ben ik het met jojo84 eens!

Nou, ze waren heerlijk. Ze waren geel van schilletje en ook mooi geel van binnen, behalve eentje. Die is op de composthoop belandt. En de rest in de pan! Zoontje trots. Volgend jaar weer, het is echt heel erg leuk.

Terug
Bovenaan