Aardbeien vlek

<p>Lieve mamas </p><p>Onze kindje van 6 weken oud heeft een aardbeien vlek op zn hals. We hebben die pas na n paar dagen na de geboorte gezien en gemeld bij de kraamverzorgende. Volgens haar deze verdwijnen meestal binnen x paar jaar. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik ben benieuwd of die nog groter wordt en of moesten jullie iets qua verzorging doen? </p><p> </p><p>Groetjes</p>

hai
ja wij.. mn zoontje had het ook paar dagen na de bevalling op zn bovenlip.
hij is nu 1.5 en het begint wat kleiner te worden, we zijn er nog mee naar de kinderarts geweest omdat het bij zn lip zit hun wouden allerlei toestanden met medicatie, toen second opinion gevraagd in ander ziekenhuis en die gaven aan dat het vaak rond zn 4e weg is.

en daar geloven we ook wel in nu het kleiner word :) nog wel een tijdje oogdruppels opgesmeerd leek ook wel wat te doen aan de kleur nu is het minder fel rood

Dat id niks geks hoor. Een aardbeienvlek komt pas als een kindje een paar dagen oud is, ze worden er niet mee geboren! 
Mijn dochter is bijna 2 jaar en heefr er ook één tussen haar borst/nek (op het randje van haar hempje) Hij droogt nu langzaam in, maar t kan wel jaren duren voor hij echt weg is. Qua verzorging hoef je er niks aan te doen. Ik was wel eens bang dat hij open zou springen als haar hempje erlangs schuurde, maar dat is nooit gebeurd. 
Ik werk op een kinderdagverblijf en daar zit een kindje die een heeeele grote bovenop haar hoofd heeft. Dat is natuurlijk een vervelende plek met shampoo/haren kammen/andere kinderen die eraan zitten... maar daar is ook nog nooit iets mee gebeurd . Het is gewoon een onschuldig iets, veel kindjes hebben het en het trekt vanzelf wel weg in de loop van de jaren!

Dat id niks geks hoor. Een aardbeienvlek komt pas als een kindje een paar dagen oud is, ze worden er niet mee geboren! 
Mijn dochter is bijna 2 jaar en heefr er ook één tussen haar borst/nek (op het randje van haar hempje) Hij droogt nu langzaam in, maar t kan wel jaren duren voor hij echt weg is. Qua verzorging hoef je er niks aan te doen. Ik was wel eens bang dat hij open zou springen als haar hempje erlangs schuurde, maar dat is nooit gebeurd. 
Ik werk op een kinderdagverblijf en daar zit een kindje die een heeeele grote bovenop haar hoofd heeft. Dat is natuurlijk een vervelende plek met shampoo/haren kammen/andere kinderen die eraan zitten... maar daar is ook nog nooit iets mee gebeurd . Het is gewoon een onschuldig iets, veel kindjes hebben het en het trekt vanzelf wel weg in de loop van de jaren!

Hier was de vlek wel gelijk te zien bij de geboorte. Hij heeft hem in zijn zij zitten. Meneer is net 3 en hij trekt al bijna helemaal weg.

De jongste geeft een mini op zijn piemel ?

Mijn zoontje kreeg in de tweede week ook een aardbeienvlek, op z’n been. Hij is inmiddels (na 8 maanden) al bijna weg. In het begin groeide hij nog iets, maar later werd het alleen maar vager en platter. Er is nu niets meer te voelen, alleen nog heel vaag te zien. 

Hoi,
Onze dochter had er wel 10.
Toen ze 2 week oud was verscheen de één na de ander. Maar is niks ernstigs hoor. Als het er meer dan 7 zijn dan maken ze alleen een echo. Dan is er namelijk kans dat er ook op de lever één groeit. Was gelukkig niet zo. 
Verder niks mee gedaan. Ze verdwijnen nu al langzamerhand. Ze is nu 14 maanden. 1 is al helemaal weg en verschillende worden al kleiner en minder rood.
Dus niks om je zorgen over te maken ;)

Terug
Bovenaan