aardbeien???

Mag je aardbeien hebben tijdens je zwangerschap? Ik heb er zaterdag behoorlijk wat gehad, en nu hoorde ik dat je dat beter niet kunt eten.....
Is dit zo? Wie weet dit????

Liefs anne
 
Hoi Anne,

Een tijdje terug is hier een hele discussie over geweest hier op het forum.
Maar je kan gewoon aardbeien eten hoor, als je ze maar goed wast (maar dat moet je met alle groenten en fruit, vooral datgeen uit de grond komt)

Ik heb het nagevraagd in ziekenhuis maar kan dus geen kwaad!!

eet smakelijk!
groetjes Karin (aardbei etende zwangere van 35 weken)
 
Een vraag voor Aardbeien-Loesje dus. Doe even een oproep voor haar. Misschien is ze er nog wel. Zij wist er het een en ander over te vertellen. Groetjes............
 
Dat vind ik dan weer een beetje vreemd, Lot. Niet dat ik jouw verloskundige in twijfel wil trekken, maar er is net een hele actuele discussie aan de gang met Milieudefensie en de stichting Natuur en Milieu, die hebben steekproeven gedaan waaruit blijkt dat het eten dat wij uit de supermarkt halen meer gevaarlijke stoffen bevat dan de Warenwet toestaat. Het gaat hierbij vooral om resten bestrijdingsmiddelen in groenten en fruit (die je er dus niet af kunt wassen) maar ook antibiotica in vlees, kwik in vis, etc. Meer info vind je op www.weetwatjeeet.nl
Overigens: Albert Heijn en Dirk vd Broek bleken het schoonst, de Aldi het vuilst.
Ik weet niet precies wat er mankeert aan fruit uit de eigen tuin, maar als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik niet naar zomaar een supermarkt gaan, maar naar een biologische winkel. Is wel erg duur, mij lukt het in elk geval niet om alles biologisch te eten. Eko-produkten uit de supermarkt zijn net zo goed en meestal iets goedkoper.
 
Nou pfffff je kan je kont niet keren of er is wel weer wat.
Natuurlijk was je je groenten en fruit vantevoren, dat doe je normaal ook. En hoezo geen aardbeien? En wat er op zit (enge stofjes), ja, dat eet je ook als je dus niet zwanger bent. Het zal wel niet helemaal gezond zijn maar om je nou blauw te betalen aan biologisch spul? Zo kun je wel bezig blijven zeg.
Gewoon beetje gezond verstand blijven gebruiken en dus gewoon goed wassen.
Sommige vk's zijn wel ontzettende angsthazen, sorry hoor. Doet me denken aan mijn tandarts waar ik aan elke poetsbeurt tien minuten (!) moet besteden en elke dag moet flossen en en en. Je kunt jezelf aardig druk maken hiermee. Prima als je verder niet zoveel te doen hebt maar dat is niet mijn geval.

Gewoon blijven smullen dus.

Groetjes,
Lara
 
Terug
Bovenaan