aardbeien??

Weten jullie vanaf wanneer de kleintjes aarbeien mogen eten? ik had gelezen dat ze aarbeien en kiwi de eerste tijd niet mochten ivm pitjes die ze niet goed zouden verwerken. iemand ervaring?

Groetjes Bianca mv Sep (9 maanden)

Merel is nu 10 maanden, mijn moeder gaf haar vorige week aardbeitjes... smul smul.
dus nu krijgt ze die van mij ook af en toe, ik heb niet gemerkt dat ze daar last van heeft ofzo!

Thomas eet ze eigenlijk ook al even met smaak. Ik weet niet meer waar ik het gehoord of gelezen heb maar volgens mij zijn kinderen het meest gevoelig voor de haartjes op de aardbeien... Maar volgens spoelt iedereen die toch goed af met koud water en dan zijn de haartjes er ook vanaf. Maar Thomas eet ze zonder problemen, nadat ie aan de smaak gewend was tenminste... Nu is het: één voor Thomas en één voor Sumo...

-X- Marieke

Als je het voedselintroductieschema gebruikt als je kindje een allergie heeft dan raden ze aan aardbeien pas te geven nadat ze 1 jaar zijn (kiwi ook). Anders mag het ook al eerder, gewoon kijken of er een reactie optreed!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Aambeien?? Wist niet dat je ze had?!
Ik noem ze liever "kontkersen" hahaha..

Nee hoor,.. Kay heef ze afgelopen maand ook geproeft en vond ze heerlijk!
Maar aarbeien zit vaak ook al in de potjes etc..
Maar wat er al gezegd wordt heeft het te maken met de aanleg voor allergieen.
Sommige kindjes kunnen namelijk overgevoelig reageren op aardbeien voor hun 1e jaar.

Zul je even zelf moeten inschatten..

Esmé mv Kay

Mijn dochtertje eet ook al een tijdje aarbeien en kiwi (ze is nu 10 maanden).
Het gaat goed, ze vind ze erg lekker en heeft geen last ervan.
Mijn man kan niet tegen aardbeien en met mijn dochtertje moesten we ook voorzichtig zijn i.v.m. eventuele allergie. Maar tot nu toe gaat het allemaal goed.
In de potjes fruit zitten ook al aardbeien en kiwi (vanaf 6 maanden geloof ik).
Soms kijk ik wat er in de potjes zit en dan weet ik ook een beetje wat ze mogen.
Ik had weleens een potje gezien voor baby's vanaf 4 maanden met sinaasappel, ananas en nog een citrusvrucht. Dat snapte ik niet zo, leek me veel te scherp voor zo'n kleintje...

Hi dames,
Lynn was eerst ook allergisch voor aardbeien, als ik ze at en Lynn erna aanlegde werd ze helemaal rood in haar gezicht en nek. Dus heb ik vervolgens een half jaar ze niet gegeten, ik geef Lynn nu al een tijdje aardbeien, en ze vindt ze heerlijk en heeft verder ook geen last ervan. Ik heb nu zelf een aardbeien plant in de tuin, dus dat wordt smullen, jammie.
X

Terug
Bovenaan