aardbeienplek

Hallo,
Mijn dochtertje heeft een aardbeien plek op haar hoofdje.
Nou zei de kinderarts dat deze tot 6 maanden groeit en daarna langzaam weg trekt. Nou zij is dus 6 maanden maar de plek groeit net zo hard mee hoor.. de plek is wordt nog dikker en roder en ik zie nog echt geen verbetering...
Heeft iemand hier soms ervaring mee?
 
ik heb er zelf een gehad vroeger. Bij groeide hij ongeveer een jaar door en tot ik een jaar of drie was heb ik hem gehad. Daarna is hij vanzelf weggetrokken. Nu kan je nog wel voelen dan mijn huid wat dunner is, maar verder zie je er niks meer van. Gewoon afwachten dus!
Sterkte ermee
 
Hallo Miranda,
Mijn dochter van 7 maanden heeft ook een aardbeivlek op haar achterhoofd.
De kinderarts heeft tegen ons gezegd dat deze tot het eerste levendsjaar kan groeien en krimpen.
Bij ons word de vlek iets kleiner.
Als je onder behandeling staat van de kinderarts zou ik mij verder geen zorgen maken.
Ik heb met meer mensen gesproken er over, maar bij hen is de vlek allemaal weg gegaan.
Groeten,
Janke
 
Hoi Miranda,

Onze dochter heeft er ook eentje (op haar rug). Volgens mij geen zorgen om maken. Zoals de kinderarts zegt, trekt het na 6 maanden langzaam weg. Men zegt dat het pas helemaal verdwenen zal zijn als je kindje vijf/zes jaar wordt. Dus nog even geduld :)

Als je meer info wilt, typ dan eens "hemangioom" of "geboortevlek" in bij Google. Er is veel over te vinden, misschien dat het je geruststelt.

Groetjes, Daphne
 
Hoi Miranda, ik ben ook geboren met zo'n vlek. De eerste paar jaar van mijn leven was hij paars en erg opgetzet. Nu is het een litteken (1,5 bij 2 centimeter) en het zit onder mijn kin. Het valt wel op bij mensen maar ik zit er niet meer zo mee. Het zit er al 24 jaar. Ik hoop voor je dochtertje dat het wegtrekt. Succes ermee.
 
Mijn dochtertje heeft er ook een op haar onderbuikje.
Zij is nu zes maanden. In het begin werd het steeds groter en bobbeliger. Nu is het nog wel groot maar iets minder bobbelig. Het schijnt uiterlijk op een leeftijd van 8 jaar weg te zijn.
Maar volgens horen zeggen wel eerder.

Succes
 
Mijn zoon is ook geboren met zo'n vlek , een op zijn been en een op zijn hoofdje .

Weggetrokken is het wel maar op de plek die op zijn hoofdje zat groeit geen haar.

 
Terug
Bovenaan