aardbeienplekje

beste moeders
mijn zoon nu 8weken heeft het zo genoemde aardbeienplekje het is een roodplekje in zijn nek en het kwam daar toen hij een week of twee was het lijkt een beetje op een wijnvlekje.
nou zegt het cb dat het na een jaar moet verdwijnen en mijn dokter zegt dat het michien weg gaat als hij een jaar of achtien is dus nou snap ik het niet meer.
heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand hem nog steeds en wordt zo'n plek nog veel groter?
alvast bedankt
 
Hallo anoniem,

mijn zoontje van 13 wkn heeft zo'n plekje onder zijn kin. Op het cb vertelden ze mij dat dit heel vaak voorkomt bij baby's en dat het ook vanzelf weer weg gaat ( wanneer vertelde ze er niet bij) ze vertelde ook dat ik niet moest schrikken dat wanneer hij een keer boos is of zich druk maakt het vlekje nog roder kan worden, hoort er dus ook bij. Als het goed is wordt het plekje niet groter.

ik moet eerlijk zeggen dat ik een jaar of 18 wel erg lang vind.

gr.
saskia
 
Mijn zoontje had een klein vlekje boven zijn lip, en een grote in zijn nek.
Die boven zijn lip is weggetrokken met een maand of 8, en die in zijn nek is nog overduidelijk te zien, maar zal op den duur ook wel wegtrekken.
Inderdaad wordt hij knalrood als hij zich ergens over opwindt, en heel soms zie je dan ook weer wat boven zijn lip rood kleuren wat eerst niet te zien was.
Groetejs, Ingrid mama van Mika (bijna 10 maanden)
 
Ik heb zelf zo'n vlek gahad op mijn wang. In eerste instantie bleef hij groeien. Maar toen ik een jaar of 3 was is ie weggetrokken. Nu ben ik 25 en zit er nog een dun blauw streepje op mijn wang. Niks meer van te zien dus. Maar het kan even duren.....
 
Mijn zoontje heeft zo'n vlekje onder zijn voetje. Het CB vertelde mij dat dit een kluwe adertjes zijn die vanzelf verdwijnen omdat ze geen nut hebben. Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik merk nu al dat het minder rood is. Maak je dus maar geen zorgen
 
Ik heb er zelf één in mijn nek, onder mijn voet, op mijn onderrug en op mijn oor gehad. Ik ben nu dertig en ik denk dat ze een jaar of 6 geleden begonnen te vervagen. Alleen die op mijn oor zie je nog heel licht en in m'n nek ook, maar daar hangt ten eerste m'n haar overheel en ze zijn zo licht geworden dat je er echt naar moet zoeken. Maar er zijn zoveel verschillende soorten vlekken, je moet maar net weten wat voor een soort vlek het is. Maar duidelijk is wel, de meeste trekken weg.
 
mijn dochter van 4 heeft dit ook( ze noemen het hemogooom of zoiets!!!! bij haar is het flink vervaagd maar je ziet het nog wel( precies in een vorm van een hartje hah)
 
Terug
Bovenaan