aardbeienvlek of wijnvlek?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochter is nu een maand oud en bij de geboorte had ze ooievaarsbeten boven haar oogjes en midden op het voorhoofd. Een paar dagen na de geboorte kreeg ze ook een vlekje bij haar mondje, die steeds feller rood werd.
Nu ben ik gaan zoeken op internet en het zal dus een wijnvlek of aardbeienvlek zijn.
Wie heeft er ook een kindje met zo'n vlekje?
Ik begreep dat een wijnvlek al direct bij de geboorte aanwezig is en vlak met de huid is en een aardbeienvlek na de geboorte onstaat en wat opbolt van de huid. Nu is het vlekje bij mijn meisje later gekomen en wel vlak...
Komt dit bij iemand bekend voor? Ik moet binnenkort met haar naar het cb en vraag het daar ook zeker na!

Groetjes

Hoi hoi,

Onze dochter heeft een aardbeienvlek op haar rug. Dit is inderdaad een rode vlek die een beetje op de huid ligt. Deze kunnen groter groeien en gaan ook meestal vanzelf weg. Bij onze meid, nu 6 maanden is hij al weg aan het trekken.
Het kan voor de rest geen kwaad, maar als ze op vervelende plekken zitten en groter worden kan het soms wel lastig zijn.

Ik zou het zeker even navragen.

Groetjes Anne

Onze dochter heeft ook twee aardbeien vlekjes, een op haar buikje en een op haar rug. die op haar rug is ook helemaal vlak en heel klein. op haar buikje is de vlek ietsje groter en ook een beetje dikker. Dit trekt vanzelf weg in de loop van de jaren maar het kan wel even duren voor het echt helemaal verdwenen is.Een wijnvlek is idd meteen na de geboorte te zien, dit weet ik omdat er iemand bij ons in de familie is die dit ook heeft, Dus hier zou ik maar niet vanuit gaan.
groetjes

Als een vlekje vlak is, en inderdaad na de geboorte is komen opzetten dan is het een ooievaarsbeet. Een aardbeienvlek is opgezwollen, verdikt. Kan zelfs 'héél dik worden.

Bedankt voor jullie reacties!
Het is een aardbeien vlek, die kunnen ook vlak zijn. Het kan zijn dat die nog verder groeit, maar hij verdwijnt vanzelf weer.   Net zoals de ooievaarsbeten.

Groetjes

Hoi,

Wat jij verteld is denk ik wel zeker een aarbeienvlekje..Niet iets om je druk over te maken..Maar,wel goed in de gaten houden..Mijn dochtertje(nu 15 maanden)kreeg het ook toen ze ongeveer een maand oud was op haar voorhoofd..eerst was het alleen een rood vlekje,maar later kwamen er ook bobbeltjes op..Nu ruim een jaar later word het vlekje steeds lichter,en er zitten geen bobbeltjes meer op..Bij haar is het ook maar een klein vlekje..We hebben wel een periode gehad dat het echt heel erg rood en dik was,en dan kreeg je regelmatig de vraag...Is ze gevallen???
Zolang die niet veel groter word is er niets aan de hand,het trekt als het goed is in een aantal jaar weer (bijna)helemaal weg...

hoi hoi,
mijn dochtertjes hebben het ook. ze zijn bijna 18 weken. de een heeft echt een heel klein stipje op haar linker sleutelbeen wat gelukkig ook niet groter wordt. de ander heeft minder geluk. vanaf 3 dagen na de geboorte zag ik een rechthoekig vlekje ongeveer de maat van een half kauwgommetje en vrijwel helemaal egaal plat. het is inmiddels een flink ding geworden en ook met onregelmatige bobbels. ik denk dat het inmiddels wel 1 cm dik is. het leek erop dat het 1,5 maand geleden begon met wegtrekken aangezien de kleur minder donker (grijzig) werd. dit is jammergenoeg gestopt en het is sindsdien ietsjes dikker geworden. omdat ze zo actief is met de armpjes, zit er vaak een korstje op omdat de kleding er over heen schuurt. gelukkig bloed het nooit dus dat is mooi. ze zeggen dat het waarschijnlijk met een paar jaar weggetrokken is. het is wel een zichtbare plek zo inmiddels bijna op haar hele schouder, maar altijd beter dan zo'n groot ding op dat lieve snoetje.

hopelijk trekt die van haar en die van jullie kleintjes snel weg.

Groetjes,
Petra

Hoi hoi,
mijn dochter is inmiddels 7 maanden en haar aardbei begint eindelijk iets te krimpen. tot 3 weken geleden bleef hij groeien, maar nu zie je dat de huis niet meer strak staat en iets van kleur aan het veranderen is.

zijn er ook kindjes bij wie het al zo goed als weg is? of is het daar nog te vroeg voor?

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan