Aardbeienvlek

Hi!

Ik heb een dochtertje van 4 weken en onze dochter heeft een Aardbeienvlek op haar neusje, de vlek zit ook een beetje in der neusje.
We hebben volgende week een afspraak bij de dermatoloog.
De vlek is klein begonnen maar word steeds groter.
Zijn hier moeders die ook een kindje hebben met een Aardbeienvlek?
En ervaring met eventuele behandeling en vanzelf weggaan van de vlek??
 
Mijn oudste dochter heeft er ook een bij haar borst. Ze is nu 4.5 jaar en hij is nu bijna weggetrokken. Een aardbeien vlek is onschuldig, trekt vanzelf weg in de loop van de jaren maar het duurt gewoon heeeel lang.

Ik werk op een kinderdagverblijf, er is een meisje met een mega aardbeien vlek op haar hoofd. Ze doen er niks aan hoor, ook niet aan zo'n grote op haar hoofd tussen de haren. Ze moeten gewoon geduld hebben, in de loop van de jaren verdwijnt ie vanzelf.

Ik heb nooit gehoord dat er behandeling mogelijk zou zijn en zie ook niet in waarom je dat zou willen eigenlijk. T is een heel normaal en onschuldig iets, doet geen pijn etc. Trekt vanzelf weg ;)
 
Onze dochter van 5,5 maand heeft er een boven haar oor. Hij is ca 1cm in doorsnee en ongeveer 5mm dik. Best een flinke maar ik en CB maken me er niet druk om. Het trekt vanzelf weg en zolang het niet bloed is er niks aan de hand.


 
Een oud collega had een zoontje met een aardbeien vlek op zijn neus. Hij kreeg bètablokkers. Volgens mij hangt een behandeling af van de ernst en locatie van de vlek. Bij/in de neus kan natuurlijk de ademhaling beïnvloed worden. Volgens mij doen ze niets als het enkel cosmetisch is. Maar ik ben geen dokter. 
 
Mijn dochter heeft een kleintje op haar been. Ze is nu 11 mnd en ik heb het idee dat hij al minder aant worden is..
 
Geen ervaring bij mijn eigen kinderen, maar wel vanuit mijn werk (arts). Het klopt inderdaad dat ze de eerste weken/maanden snel groeien, daarna komt het tot stilstand en zullen ze meestal langzaam kleiner worden. Over het algemeen wordt er niets aan gedaan, omdat het zoals gezegd vaak weer over gaat en met name cosmetisch 'storend' kan zijn maar geen problemen geeft. Maar er zijn soms redenen om toch te behandelen, en dat kan bv zo zijn als het zeg maar centraal in het gezicht is, dus bij de ogen of zoals bij jouw dochter bij de neus. Dat zijn namelijk gebieden waar het toch een probleem zou kunnen vormen (bv bij ademen als het erg groot is in de neus, maar zou kunnen he, hoeft dus zeker niet!). De behandeling bestaat dan uit tabletjes, bètablokkers inderdaad. Maar ga er vanuit dat de dermatoloog dit volgende week allemaal met jullie zal bespreken, succes vast!
 
Terug
Bovenaan