aardbeienvlek

Zijn er hier meer moeders waarvan het kindje een of meerdere aardbeienvlekken heeft. Mijn dochtertje van bijna zeven weken heeft er eentje op haar hoofd, eentje op haar onderrug en eentje op haar billen. Die op haar voorhoofd was een paar dagen na de geboorte een heel klein licht vlekje, dit is inmiddels uitgegroeid tot een grote rode stip die ook boller is geworden.

Hoi! Ja, onze dochter (2,5 jr) heeft ook een aardbeienvlek. Op haar rechter schouderblad. Een paar weken na haar geboorte is ie gestopt met groeien en nu maar wachten tot ie wegtrekt. Duurt een jaar of 5 à 6, zegt men.

Groetjes!

Hoi,

Tess, nu 8wk, heeft ook een grote aardbijenvlek bij haar oor en in haar nek, zijn eigenlijk 4 vlekken bij elkaar. Ze groeien nog steeds, ik hoop maar dat ze niet super groot gaan worden. Moet nog langs de   dermatoloog om ze te laten checken, maar de wachtlijsten zijn zo lang!!! Wordt jij ook zo gek van die vragen wat is dat???

Groetjes Nands

Je krijgt inderdaad diverse reacties van mensen. Het valt me wel op dat veel mensen wel weten wat het is. Als ik het zo hoor zijn er toch best veel kindjes die een aardbeienvlek hebben of hebben gehad. Op de site www.hemangioom.nl staat veel informatie over aardbeienvlekken. De site is gemaakt door ouders van een kindje dat een erg extreme vorm heeft.

Terug
Bovenaan