ABC Dophilus in vloeibare vorm? (Eijs??????)

A

Anoniem

Guest
hallo Meiden

Ik las id topic over darmkrampjes dat er ook een vloeibare vorm van abc bestaat. Ik dus naar de reformwinkel. Ze keken me aan of ze water zagen branden!!!!
Heb nu de poedervorm van de fabrikant Solgar (=abc dolphilus). Ze hebben terplekken ook met de fabrikant gebeld en die was net zo verbaasd als de verkoopster.

Ik geef borstvoeding, dus de druppelvorm zou wel welkom zijn!
De poeder kan je ook op je tepel smeren........maar lijkt me echt een kliederboel.

Hopelijk kunnen jullie me meer info geven!

xx Puckylief

Hoi,

Misschien dat ze het tegenwoordig niet meer in vloeibare variant verkopen, dat durf ik niet te zeggen. Maar in mei 2004 heb ik de poedervorm bij een reformdrogist in Alphen aan den Rijn besteld en die man vroeg mij toen of ik het in vloeibare vorm of poedervorm wilde. Hij vertelde toen ook nog dat de vloeibare vorm niet geschikt was voor in de fles omdat het dan zou gaan schiften.

Het kan dus zijn dat het tegenwoordig niet meer in vloeibare vorm te verkrijgen is. Je zou ook een beetje oplossen in water en dit dan met een theelepeltje geven (gewoon in warm water oplossen en dan laten afkoelen. In een afgesloten bakje kun je het gewoon een dag bewaren en dan steeds een theelepeltje oplossing geven.

Syl

Hai,
Ik liet ons zoontje het poeder gewoon van mijn vinger af sabbelen, vond hij heerlijk en ging prima!
Groetjes Soela, decemberforum

he eijs en soela

ik denk dat ze het idd dan uit de handel hebben genomen. Heb het nu aangemaakt met een beetje melk van mezelf en dan met een lepeltje gegeven.
Ik ga ook wel eens proberen om het van de tepel af te laten zuigen of vd vingen.
Een halve tot hele theelepel is best veel he in 1 keer!

Is het raadzaam om dit in ene te geven of over de dag heen een paar keer?? en juist in de ochtend??
Thijs heeft nml juist eind van de dag en in de avond krampjes...

xx puckylief

Hoi,

Anders moet je eens Sab Simplex proberen. Bij ons (in Enschede) is men daar erg tevreden over. Zelfs het CB raad het aan en dit is wel in vloeibare vorm. Nadeel is wel dat het alleen in Duitsland te  krijgen is.

Liefs Janine  

Hoi,

Ik doe een mespuntje in elke fles, dat werkt gewoon heel goed. Dus ik denk dat je het bij bv ook het beste na de voeding (of ervoor) kunt geven. Voor de moeders die kolven, die zouden het bijvoorbeeld in een beetje afgekolfde melk een dag in de koelkast kunnen bewaren. Als je het met een theelepeltje geven lastig vindt dan kun je eventueel bij een thuiszorg winkel een spuitje kopen met een flexibel opzetstukje (deze gebruik je ook als je moet vingervoeden) en het dan op die manier geven.

Succes, en dat alle kindjes maar snel krampjesvrij mogen zijn.

Syl

Terug
Bovenaan