Abces

Beste voorjaarsmoeders

Ik wilde graag mijn verhaal even kwijt, voor diegenen die het misschien nog herinneren... ik ben diegene met een borstontsteking...ik vertelde voornamelijk dat het heel erg veel pijn deed en dat ik het echt niemand toewens.
Maar ik ben nu bijna verlost van de pijn. Wat er nou gebeurt is: nadat ik 3 keer naar mijn huisarts op bezoek ben geweest en elke keer weer naar huis gestuurd werd met een antibioticum kuur, bleef ik verschrikkelijk veel pijn voelen. Nou en het ergste gebeurde hoor.
Zaterdag zat ik onder de douche en plots springt er een gaatje open een paar cm boven mijn tepelhof en toen stroomde er een lava van pus, etter en bloed uit, ik kon het niet geloven.
Maar ik moest dus met spoed naar het ziekenhuis. Heb nu gelukkig geen pijn meer maar een grote gat in mijn borst zodat alle troep naar buiten kan stromen.

Ik vertel dit om andere te laten weten dat een borstontsteking ook naar een lelijke abces kan leiden, en ik heb de pech om het te moeten doormaken.
Ik wilde iedereen bedanken voor de tips en advies die ik toen kreeg.

Hopelijk gaat het vanaf vandaag van goed naar beter en kan ik weer zonder bang te zijn mijn dochtertje optillen en tegen mijn borst aan laten steunen. Tuurlijk ben ik gestopt met de borstvoeding, anders kreeg ze alleen troep naar binnen, stel je voor, en de huisarts maar zeggen dat het oke was om haar de zieke borst te geven, belachelijk!!
Maar ik heb liever dat ik de pijn voel dan haar.

Ik groet alle voorjaarmoeders

Gabi
 
Tsjongejonge, dat zal zeker schrikken zijn geweest!

Had je ook koorts eigenlijk? En hoe kan het dat je huisarts dat nooit in de gaten heeft gehad? Had je telkens pijn op dezelfde plek?

Ik moet er niet aan denken dat mij dit zou overkomen... Ik ben ook als de dood voor een borstontsteking vandaar.

Maarre, hoe ga je dat nou doen met je 'melkoverschot'? Afkolven? (Ben gewoon nieuwsgierig naar...)

Heel veel beterschap!!

Mirjam
 
Hi Mirjam

Ja ik heb wel twee keer koorts gehad, maar dat duurde maar een paar dagen gelukkig. Ik weet niet waarom mijn huisarts niets in de gaten had, ik vond het ook heel vreemd, laatste keer dat ik geweest ben heeft hij niet eens naar mijn borst gekeken. In het begin had ik alleen op een plek pijn maar dat verspreide zich langzaam in m;n hele borst tot aan de oksel. Veel pijn.

Wees maar gerust, als je je kindje de borsten goed leeg laat drinken hoef je echter niet bang te zijn. Maar ik had gewoon pech gehad.

Nee ik heb helaas geen melkoverschot, ik mocht de baby voor een week niet aanleggen en daardoor had ik helemaal geen melk meer aan het einde van de week,

bedankt en doei
 
Terug
Bovenaan