abnormaal veel eten tegen misselijkheid!

Hoi meiden ik ben nieuw hier, ben 7 weken zwanger van de tweede en heb een dochter van bijna twee.

Allereerst allemaal van harte met jullie zwangerschap, erg leuk dat er een apart sept forum is.

als het goed is ben ik rond 26 sept uitgerekend.

Nu mijn probleem.

Ik heb veel last van misselijkheid en een flauw gevoel dit kan ik gelukkig wel weg eten,
maar ik moet dan wel echt onwijs veel eten,

bijv gister 4 febr:

-  07.00                                      3 volkorenbeschuit met kaas
- 8.15                                       broodje smeerkaas
- 8.45                                          banaan
- 10.00(koffiepauze) broodje ham met augurk en een plakje kruidkoek
- 11.30                                     cup a soup
-  12.15                                     1 boterham ham met augurk
                                                         2 boterhammen kaas met tomaat en komkommer
                                                      2 kaasstengels van de bakker(slecht)
-  14.00                                     weer een kaasstengel
- 15.45                                     bak yoghurt met cruesli
-  17.00                                     cup a soup
- 18.00                                     laatste kaasstengel(dochter ophalen van kdv)
- 19.00                                     groot bord spaghetti( ik scheurde namelijk van de honger.

Zoals jullie zien  zou dit niet normaal moeten zijn, maar anders trek ik het echt niet ik wordt dan al beroerder ga kok halsen wordt flauw en heel erg misselijk.

Dit was wel op een werkdag dus extra vroeg de deur uit en laat pas thuis.
Op een vrije dag heb ik dit ook en we eten pas om half zeven omdat mijn man dan pas thuis is.

Als ik eet heb ik eigenlijk vaak niet eens trek maar mijn lichaam vraagt er gewoon om.
Wel probeer ik op gezonde voeding te letten en in de avond neem ik dan niets meer, daarnaast drink ik alleen maar water, thee en soms een glas melk.

Je zou denken neem meer fruit maar dat is niet verzadigend genoeg en dan bijf ik misselijk.

Ik herken dit wel van mijn vorige zwangerschap en gelukkig ging dit na de eerste zestien weken over maar toen was ik al veel gegroeid, en begonnen de eetbuien naar alles wat zoet was. resultaat was 30 kilo gegroeid.( waarvan er uiteindelijk altijd een paar zijn blijven zitten)

Dus ik heb me nu voorgenomen om gezond te leven, want ik wil echt niet meer zoveel groeien. want op het eind woog ik 95 kilo op een lengte van 1,67.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik heel veel vocht vasthield en op het eind echt opzwol als een spons, mijn ogen zag je zowat niet meer en zelfs mijn neus en lippen waren dikker.

Ik hoop dat iemand dit herkend en ook zoveel eet als ik, want dan weel ik dat ik niet de enige ben.

Dag Tessa

Heel herkenbaar. Heb nu even een paar dagen dat warm eten, vooral vlees, me tegenstaat, maar verder eet ik alles wat los en vast zit.
Voorheen at ik smorgens een bak fruit en fibre, tussendoor op het werk een bammetje en een stukje fruit en 4 boterhammen tussen de middag en avondeten.
Nu:
2 beschuitjes als ik opsta
bak fruit en fibre na het douchen voordat ik wegga
fruit op het werk
bammetje op het werk
krentenbol op het werk
4 boterhammen als lunch, vaak nog met cup-a-soup
bakje yoghurt of kwark op het werk
en dan kom ik flauw van de honger thuis en neem dan nog vaak een bak yoghurt (redelijk aan verslaafd geraakt)
en normaal dan nog avondeten, alleen dat gaat de laatste dagen minder
en natuurlijk bij de thee nog een paar koekjes
meestal ga ik dan alsnog met trek naar bed

Scheelt wel dat ik minder behoefte heb aan koek en snoep en dus vooral gezonde dingen eet, maar vind het wel irritant dat de hele dag gedomineerd wordt door honger.

Veel sterkte! Het zal wel weer over gaan!

groetjes
Laura

Terug
Bovenaan