Tussen mijn 2 oudste kids heb ik een abortus ondergaan. Termijn tussen de 5-8 wk.
Spijt van nee.. twijfel gehad: ja.
Mijn partner wilde echt niet en onze relatie hing echt met losse eindjes aan elkaar.. viel haast uit elkaar.
We waren onder de 30 jr. Reeds al ouder van 1 zoon van 2jr. In korte tijd, samenwonen, werken, met elkaar leren dealen, vader/ moeder zijn, opeens verantwoordelijk zijn, ik moest emigreren, ik ben gestopt met mijn opleiding en ben gaan werken, hij idem, heel veel in heel korte tijd.
Zwangerschap was geheel onverwacht en deze hebben we na een korte twijfel samen genomen. Heb er wel even mee gezeten, wat als.. scenarios passeren.
De curretage was emotioneel, was wel enorm opgelucht later. Pijnlijk was het ook, onder plaatselijke verdoving. Maar emotioneel vond ik het zwaarder dan de lichamelijke pijn.
Toen we uit de kliniek liepen, waren ze aan het demonstreren. Dat was nu ook extra en negatieve gevoel wat je daaraan dan aan overhoudt.. was ff k#t.
Het was goed en prima op den duur. Heb dat gevoel destijds wat bevroren.
Jaren later zijn we uit elkaar gegaan, om vervolgens na een paar jr weer terug te komen bij elkaar.
We werden verliefd, ouders en daarna vrienden om vervolgens meer geliefden te worden. Inmiddels bijna 20 jr samen en bijna 4 kids rijker en een heleboel ervaring.?
Hopelijk heb je er wat aan. Kies voor jezelf, hoe lastig soms ook. Soms denken we alles goed te doen op een bepaalde manier.
Maar soms is het goed om de boog wat minder te spannen. We hoeven ook niet altijd aan te staan. Doe waar je je goed bij voelt.
Ik was jaren terug heel kritisch en perfectonisch, dat wordt met de tijd minder. Ook dat is goed. Praat vooral met de mensen om je heen en zoek steun. Je hoeft niet alles alleen te doen. Al denken we soms dat dat moet.
Ik werk full time en mijn kleintje gaat 5 dagen naar de opvang. Dat is een keuze. Ik ben een leuke moeder, he.. probeer ik te zijn. Maarre belangrijkste doe de dingen waar je als persoon achter staat en waar je je goed bij voelt.
Of je nu kiest voor dit kindje of niet, denk wel na over de langere termijn. Ga je volgende zwangerschappen serieus voorkomen. Krijg je heel veel spijt en lukt het zwanger worden niet meer..