Abortus of niet - ongepland zwanger

Sorry ik moet het van me af schrijven. Ik ben nu (denk ik) bijna 5 weken zwanger en 40 jaar. Het is ongepland. Ik heb twee kinderen van 8 en 10.

Alles in mij zegt dat ik voor abortus moet gaan, zoveel argumenten (zoals nu juist vrijheid weer terug, eindelijk meer tijd voor mezelf, geen zin om helemaal overnieuw te moeten beginnen, leeftijdsverschil met de kids, hoe doen we het op wintersport, zomervakantie, baby overal mee naartoe slepen doe ik daar de oudsten niet te kort mee, terug naar slaapjes en flesjes, derde zou naar basisschool gaan als kid sop middelbare zitten, etc etc). Maar een klein piepstemmetje in mijn hoofd zegt ook dat het best leuk kan zijn.

Mijn kinderen zouden het wel leuk vinden. Ik zit meer met de praktische zaken en vooral met het vrijheids stukje in mijn maag. We wilden juist nu de kinderen wat ouder zijn flink gaan reizen etc. Ik ben al 40, complicaties etc zijn niet vreemd. Het is echt gevoel vs ratio, het schiet steeds van links naar rechts. Ik neig nu toch naar het te laten beëindigen maar heb daar wel echt moeite mee. Mijn man steunt mij in welke keuze ik maak, al neigt hij zelf wel naar beëindiging. Hij geeft aan dat als ik er wel voor wil gaan, hij zich ook helemaal inzet.

Iemand in vergelijkbare situaties gezeten? Wat heb je gekozen? Hoe maak ik de juiste keuze?

Liefs een enorme Twijfelaar

Wow. Ja lijkt me heel moeilijk. Die vrijheidsdrang snap ik helemaal met een kind van 2,5. Maar ja, zo'n kleintje is ook echt superleuk. (Na dat slapeloze half jaar.) Ik had het eerste half jaar zelf geen idee hoe ik het volhield.
Maar als je er eigenlijk stiekem wel zin in hebt, zou ik er denk ik gewoon voor gaan.
Maak een keuze en geef jezelf daarna nog een week bedenktijd. Bij mij gaat het voors en tegens afwegen beter als de keuze eigenlijk al gemaakt was. Het kiezen zelf is moeilijker, dat is tenminste hoe het bij mij gaat.

Ik was ook ongepland zwanger de oudste was 11 en de jongste was 9 
Wij hebben besloten om er wel voor te gaan ik zat al vrij snel weer in het ritme van luiers flesjes enz 
Ik was 35 toen ik beviel 
Nu alweer 5 jaar geleden en het is echt ons cadeautje.
Ik zou er goed over nadenken wel of niet houden neem de tijd ervoor.

Dank voor jullie reacties. Heb de test 5 dagen geleden gedaan. Sindsdien kan ik aan niks anders denken - steeds voors- en tegens in mijn hoofd :). Heb een hele lijst gemaakt met argumenten. 
@Cvdpluijm hoe is het voor de twee oudste als er een baby bij komt? Qua rijden naar sport, school brengen/halen, etc - goed te doen of flink gepuzzel?

Ik zag een tijdje geleden een item op tv over abortus en er zijn veel vrouwen die dus echt in rouw zijn na zo'n abortus. Is volgens mij ook een topic over op dit forum.
Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik het niet weg laten halen.
En nee ik ben niet tegen abortus in het algemeen ;)

Lijkt me heel lastig voor je. In ieder geval fijn dat je partner je steunt!
Ik ben ook ongepland zwanger geraakt van een derde. Bij ons was het leeftijdsverschil echter juist heel klein en daardoor twijfelde ik. We zijn er voor gegaan en we zijn dolgelukkig met de derde. Ook die heeft weer zijn plekje gekregen in het gezin, maar zelfs ver in de zwangerschap sloeg de twijfel nog wel eens toe ("die vrijheid raakt nu nog verder uit zicht""hoe is dat voor de kleintjes, als ze ineens de aandacht moeten delen" en nog meer..)
Ik had me goed voor kunnen stellen dat we een andere keuze hadden gemaakt. We hebben het hier uitgesteld tot de eerste echo met 7 weken. Het had immers ook nog fout kunnen zitten en dan had ik me druk gemaakt om niets. Toen ik het hartje zag, wist ik zeker dat dit kindje welkom.was en mijn man dacht er hetzelfde ove.lr.
Ik zou, als ik jou was, goed bij mezelf te rade gaan of het alleen praktische bezwaren zijn of dat je echt gewoon geen kindje erbij wilt. Praktische zaken zijn op te lossen en dan kun je makkelijk ruimte maken voor het kindje, maar als je gezin nu compleet is en voelt... Ja dan wordt het anders. Ik denk dat deze keuze niet rationeel te.maken is, maar vooral met je gevoel. 

Heel veel sterkte met het maken van je keuze!

Ik liep altijd met de kinderwagen naar school dus was goed te doen meestal gaf ik het flesje dan wat eeder zodat de kleine lekker sliep als ik de oudste twee haalde zetten dan de kleine met kinderwagen in de kamer konden wij rustig eten en de baby sliep lekker.
De meiden vonden het geweldig het was echt een levende pop voor hun en ze zijn er nog steeds gek op.
Nu zijn de oudste 16 en 14 en hadden ze de jongste vorige week die is nu 5 mee genomen naar de bioscoop en Mac ze genieten echt van haar.
Moet wel zeggen dat voor ons de keus misschien makkelijker was om te maken om het te houden wij hebben namelijk ook een zoontje die 3 dagen naar zijn geboorte is overleden aan hersenbloeding
Dus wij hadden zo iets beter 1 erbij dan 1 moeten missen.

Hoe is het nu met je? Ik snap dat deze zwangerschap je overvalt helemaal nu je andere kinderen al wat ouder zijn. Maar er groeit een kindje in je, als je voor abortus kiest wordt je kindje gedood. Wat vrijheid betreft is maar voor een heel eventjes, de andere kinderen kunnen helpen. Ik denk dat het juist heel fijn is voor je andere kinderen nog een baby erbij. Hoe fijn is het om familie te hebben. Als je behoefte hebt om er nog wat verder over te praten mag je altijd bellen met www.kiesleven.nl 0683596433, groetjes een moeder van 4 kinderen. 

Terug
Bovenaan