Allereerst sterkte toegewenst! Dit is heel verdrietig nieuws..
Ik heb het helaas zelf ook 2 x meegemaakt. 1e keer ging ik voor curretage (vond ik echt super fijn) en 2e keer koos ik voor de medicatie. Dit omdat ik mij ineens erg zorgen ging maken dat een tweede curretage misschien wel extra risico’s met zich mee zouden brengen.
Echter heb ik achteraf spijt gehad, want ik vond het echt verschrikkelijk die medicatie. Het is echt per persoon verschillend en ik had geen pijnstillers meegekregen, maar ik verging echt van de pijn. Toen ik eenmaal 5 ibuprofen en 4 paracetamol later was, kon ik eindelijk weer normaal op de bank liggen zonder al te veel pijn. Die dag heb ik 9 ibuprofen en 8 paracetamol naar binnen gewerkt om de pijn te onderdrukken. Ik had ook alle bijwerkingen van de medicatie. Overgeven, diarree, koude rillingen (wat echt heel eng is als je vergaat van de pijn en ligt te trillen als een gek) en natuurlijk de hevige buikpijn.
Wat betreft de curretage was dat echt een kwestie van nuchter blijven, je krijgt een infuusje en gaat 15 minuten even slapen, zij regelen verder wat er gebeuren moet en een uur later sta je weer buiten. Wel nog moe van alles natuurlijk en een ‘leeg’ gevoel, maar dat alles is me echt meegevallen vergeleken de laatste keer met medicatie.
Maar ik heb ook heel veel verhalen gelezen van vrouwen die de medicatie echt helemaal prima vonden en het konden vergelijken met menstruatie krampen.
Mocht je het in ieder geval doen, raad ik aan om in het ziekenhuis om pijnstillers te vragen. Als je het niet krijgt, dan voordat je de medicatie inbrengt, al ibuprofen en paracetamol innemen. Dan moet het helemaal goed komen!
Sterkte Meis