abortus????

hallo, ik ben 7 weken zwanger maar mijn vriend heeft me in de steek gelaten! hij zegt het kind niet te willen, maar ik heb het hartje al gehoord en gezien in het ziekenhuis op de echo!
veel mensen zeggen dat ik het moet weg laten halen maar dat doe je toch niet als er al een hartje klopt??het zal wel zwaar worden want ik heb nog twee kinderen .het zou zijn eerste kind worden.hij heeft een eigen zaak en is erg gestresst en als ik hem bel dan hangt hij op of drukt me weg!ik was boos omdat hij weer eens laat thuis was vanwege klanten en zijn eten weer koud was!terwijl hij zei ik ben onderweg en t''allemaal weer langer duurde! hij zie; ik ben het zat, dat je sjagarijnig bent, pakte zijn spullen in en ging zonder eten weg!hij zei'' ik wil jou niet en dat kind niet!en toen ging hij weg! ik ben nu zo alleen en ben er kapot van maar mijn kind laat ik niet weghalen! als hij nu zo stoer doet, dan stel ik een contract op, dat hij ook later niet aan hoeft te kloppen voor een omgangregeling!! dan liever helemaal geen contact meer!ik ben erg verdrietig en wacht maar af hoe t''afloopt!
 
Hallo anoniem

Toen ik 7 weken was heeft ook mijn vriend me in de steek gelaten. Wij hadden ook het hartje al gehoort en gezien.
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben nu 22 weken zwanger.
Ik had net een koophuis en die kon ik alleen niet betalen. Ik woon nu in bij mijn ouders. Ik heb toen ik 7 weken zwanger was zelf de beslissing genomen om het kindje te houden. Na het horen en zien van het hartje kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te laten halen.
Ik besef ook heel goed dat het zwaar kan worden.
Mijn vriend laat ook niet veel van zich horen. Hij zegt dat ie het kind wel wil maar mij niet. Ook krijg ik verder geen financiele steun.
maar ja.

Ik leef erg met je mee.

Als je eventueel een e-mail wil sturen heb je bij deze mijn e-mail adres.
jannigjedejong@hotmail.com


groetjes Jannigje
 
Hallo Dames,

Wat een knappe beslissing van jullie, maar ook 1 die erg goed te begrijpen is. Het is wel een mensje wat in je buik zit, ook al is het eigenlijk nog een klompje cellen. Het is wel van jou. Ik zou zeggen laat iedereen lekker lullen en doe wat je denkt dat het beste is, en dat is in jou geval GEEN abortus als ik je zo hoor. Ik denk dat je daar vreselijk spijt van zult krijgen. Wat die opmerkingen van anderen betreft, die hou je toch. Ik heb zelf een gezonde dochter en daarna heb ik 2x een miskraam gehad. Ook ik kreeg lullige en domme opmerkingen dus laat maar gaan. Het is jou lijf en jou kindje. Dat jullie het zwaar zullen krijgen kan ik me voorstellen, zeker als je al 2 kinderen hebt of bij je ouders inwoont, maar ik weet zeker dat jullie het gaan redden!

Veel geluk met jullie kindjes!

Groetjes Alice
 
Hey Anoniem,

Wat erg voor je! Ik leef helemaal met je mee en weet hoe het voelt. Mijn situatie is iets anders maar moet het ook alleen straks gaan opvoeden. De vader van mn (nog ongeboren) kindje weet dat ik zwanger ben maar hij had als commentaar " ik maak nu een moeilijke periode door". Bij mij ging het toen al maanden slecht omdat ik daarvoor abortus heb gepleegt. Mijn ex wilde het kind niet, ik was net begonnen met een opleiding en mn finan situatie was ook slecht. Toen mn ex het anderhalve maand na de abortus uitmaakte ben ik finaal ingestort.
Ik heb er nog steeds spijt van en raad het niemand aan. Toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was, was de keuze voor mij ook makkelijk. En nu bij elke beweging weet ik dat ik de goede keuze heb gemaakt.
Je moet echt doen wat je hart en je gevoel je ingeeft en niet naar andere luisteren. Zij weten niet hoe het is en hoe je je voelt. Het groeit in jouw lichaam en het is voor hun heel makkelijk om te zeggen om dan abortus te laten doen.

Wil je ooit praten dan kan je me wel mailen als je wilt.

rissie@wanadoo.nl
 
Even om jullie een hart onder de riem te steken: een vriendin van mij heeft ook besloten om haar kindje te houden en ze heeft nu echt een schat van een dochter! De vader wil niet veel met het kindje te maken hebben, maar als ik zie hoe gelukkig zij is ben ik toch heel erg blij dat ze geen abortus heeft laten plegen..
Aan vrienden en familie heb je ook heel erg veel gelukkig!
Heel veel succes en sterkte allemaal
 
"mensen zeggen dat je het moet laten weghalen"? knappe mensen dat zij dat allemaal wel even denken te beslissen voor jou. niks van aantrekken en gewoon zelf heel goed over nadenken. (en andere 'mensen' zoeken om mee om te gaan en naar te luisteren)
veel succes.
mirjam
 
Terug
Bovenaan