ook ik heb een abortus gehad, mijn relatie was net verbroken... was ineens alleen met mijn dochter, dat was op zich al moeilijk genoeg.. Op zich had ik het goed voor elkaar, een leuke baan, een huisje etc. als ik het kindje had gehouden dan had ik niet kunnen blijven werken (althans niet fulltime) en had ik mijn huisje dus niet meer kunnen betalen etc. etc. ik heb alle voors en tegens afgewogen, en ondanks dat ik alleen maar negatieve dingen op kon noemen als ik t zou houden bleef de beslissing ontzettend moeilijk. Uiteindelijk toch voor abortus gekozen en dat had ik achteraf nooit moeten doen! Ik had er zoveel moeite mee, ik kon niet meer werken, werd overspannen en heb zelfs met zelfmoordneigingen rondgelopen. Ik kon al het verdriet en teleurstelling niet verwerken, de verbroken relatie, de abortus, het was teveel tegelijk.. ik heb een hele lange tijd bij een psychiater gelopen en kan het woord abortus nog steeds niet uitspreken..
Nu heb ik sinds 4 jaar een nieuwe vriend en na een half jaar was ik door de combi pil en antibiotica opeens zwanger, ik heb mijn vriend toen het hele verhaal verteld en gezegd dat ik het kon begrijpen als hij bij me wegging omdat hij er nog niet aan toe was, maar dat ik nooit meer een abortus zou ondergaan! Gelukkig is hij gebleven en nu hebben we een gezonde dochter en de volgende is nu onderweg...