Accepteren fles

Hallo,

Ik ben op zoek naar de gouden tip voor wat betreft het laten drinken uit de fles. Wij zijn nu 2 weken bezig en mijn dochtertje van 10 weken vertikt het om te zuigen. Zodra ze het speentje in d'r mond krijgt, bijt ze op het tuutje, maar zuigen doet ze gewoon niet. Ook niet met moedermelk. Ik heb verhalen gehoord van mensen die soms maanden bezig zijn geweest eer de baby het flesje accepteerde! Een fopspeen wil ze overigens ook niet. Ben heel benieuwd hoe andere ouders hiermee om zijn gegaan.
 
Hoi Barbara,

Ik kan je helaas niet helpen want ik ben ook op zoek naar een oplossing voor hetzelfde probleem. Mijn dochtertje van 8 weken weigert ook de fles en begint hartverscheurend te huilen als ze de fles krijgt (een speen moet ze ook niet). Ben erg bang dat ze straks geen voeding binnen krijgt als ze naar de creche gaat en als het zo warm is, is dat zeker niet gezond.

Ik hoop dus ook dat iemand ons de gouden tip kan geven.
Wij hebben trouwens al verschillende dingen geprobeerd: Avent fles (speen nr 1 en 2), Difrax fles (3 standen speen), fles gegeven door mijn vriend en moeder (terwijl ik het huis uit was), warme speen, andere houdingen, beetje moedermelk op de speen maar niets heeft geholpen.

Ben erg benieuwd of iemand nog iets anders weet.

Groetjes,

Alexandra

 
Sorry, wil jullie niet afschrikken, maar ik heb ook hetzelfde probleem. Het ging heel even goed, met een brede difrax speen, maar nu zijn we weer terug bij af. Mijn zoon is inmiddels 6 maanden! Maak je geen zorgen over het kinderdagverblijf, daar komen ze het vaker tegen en bij mij hebben ze zijn voeding erin gelepeld. Dit wil hij wel.
Ik ga nu terug van 5 naar 4 en dan snel naar 3 voedingen per dag (borstvoeding) en dan is hij vast snel groot genoeg om uit een tuitbeker te drinken (dat is ook nog weleens een advies). Sommige kinderen hebben een sterk karakter op dit gebied en blijkbaar zijn onze kinderen daar 1 van. Succes.
 
Wij zijn na 6 weken begonnen met iedere avond 30 cc te geven. Het heeft een paar weken geduurd voordat ze het doorhad. Avent flessen lukten niet, wij zijn heel tevreden over de difrax flessen. Maar het duurt inderdaad een tijdje voordat het lukte.

Succes
 
ik wil jullie niet afschrikken maar mijn kindje is nu net 1 geworden en nog altyd word de fles geweigerd ik ben het op een gegeven moment gaan lepelen maar van spenen en tuitbekers wil ze niets weten ze wil wel uit een glas drinken is moeilijke periode maar ik ben er door hgekomen dus je zal er wel komen met veel geduld en veel afleiden succes
 
Hallo,
Onze zoon kreeg eerst ook bv, maar dat ging niet dus over op de fles. We hebben eerst een beetje melk op de pink gedaan en dat in de mond van de kleine. Als hij eraan begon te sabbelen de speen naast je vinger in de mond. Dan hopen dat hij bleef sabbelen. We hebben het een aantal x moeten doen zo, maar uiteindelijk pakte hij de speen wel.
Groetjes
 
Mijn vriend heeft op het begin de flesvoeding gegeven, want van mij wilde ze niets anders dan de borst. We wachtte altijd totdat ze echt honger had en dan gaf hij het. Na een tijdje is er aan gewend en gaat het goed.
 
Terug
Bovenaan