accepteren fles

Hallo allemaal,
Mijn dochter van 10 weken accepteert geen fles. Ik kolf nu borstvoeding en wil haar dit geven. Mijn man heeft al een keer geprobeerd haar de fles te geven, maar het gaat erg moeilijk en meestal lukt het helemaal niet. Ik gebruik Avent flessen. Heeft iemand een tip voor me? Nu is het gevolg dat ik haar steeds maar weer de borst geef.
 
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb elke dag op het dezelfde tijdstip (tip van deze site) de fles gegeven. Om er een gewenning van te maken. Ook ben ik met verschillende flessen bezig geweest en ben door gegaan met de fles die ze als eerste echt goed pakte. Dat is ook de aventfles. Ik heb er geen jankpartij van gemaakt. Pakte ze de fles niet na 5 of 10 min dan gaf ik haar alsnog de borst. Na 1 week elke dag op het zelfde tijdstip lukte het, ze pakte de fles! Nu drinkt ze ook prima uit de fles al gaat haar voorkeur toch nog steeds uit naar de bv. Het is even doorzetten en je moet er even de tijd voor nemen.
Succes!
 
Wij hadden precies hetzelfde probleem, het werd echt vervelend toen ik weer moest gaan werken en Anna nog steeds weigerde uit een fles te drinken... Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar je moet echt doorzetten. Ik weet dat dat erg gemakkelijk klinkt maar het is wel heel belangrijk.
Wat bij ons uiteindelijk is gaan helpen zijn de flessen van Bibi met dental spenen erop. Die lijken dan een beetje op een speentje zeg maar.
Nu is het echt belangrijk dat je echt elke dag een flesje aanbiedt met gekolfde melk erin. Ik zou er geen huilpartij van maken maar wel dagelijks proberen. Het lijkt nu makkelijk om het maar even te laten, maar dat is echt vervelend als je weer moet werken of een keer weg wil.
Als je kindje niet wil, dan nog even proberen en dan weer stoppen. Maar wel dagelijks blijven proberen.
Wat ook wel eens wil helpen is op de zij liggen drinken, of lopend.
Anna is nu 4,5 maand oud en het gaat nog steeds niet helemaal goed, maar wel steeds beter. Dus hou hoop!!!
Ik baalde er altijd enorm van om de afgekolfde melk weg te gooien als ze niet wilde....
Ik wens je heeeeeeeeeel veel succes en laat je nog weten hoe het gaat??
Groetjes van ANne
 
Of de Dodi fles.

Bij mij wilde Arianka eerst ook niet aan de Avent fles, dus probeerde ik het met de Dodi fles.

Langzaam aan liet ik haar wennen aan de aventfles en nu drinkt ze uit beide flesjes.

 
Hoi
Hier geen tip voor het drinken uit de fles, maar wel iets anders.
Ik baalde er ook altijd zo ontzettend van dat ik afgekolfde en opgewarmde melk weg moest gooien als het niet lukte.
Toen ben ik kleine beetjes van 20 cc in een flesje gaan doen en die op gaan warmen.
Wel een stuk handiger als je met z'n 2en bent, dan kan de een blijven zitten en de ander evt meer warm maken.
Verder idd een kwestie van doorzetten, bij ons is het uiteindelijk ook gelukt.
Succes
 
Terug
Bovenaan