ACE vitamine drink

Hallo!

Ik heb even een vraagje; ik drink vaak "ace vitamine drink" (van de aldi) en ik las net dat er vitamine A in zit maar ik heb begrepen dat je dat niet meer mag hebben als je zwanger bent (net als leverworst enzo). Geld dat ook voor dit?

xxx ssuss

Maximale aantal wat je mag hebben van vitamine a is 3000mcg en in zo'n flesje zit 250!
Misschien heb ik dan nog geluk!

Dus dit geld voor iedereen; PAS OP MET VITAMINE DRINKS!

xxxxxx

Irritant he, steeds moet je opletten.

Ik heb begrepen dat in die sapjes vitamine A in de vorm van Betacaroteen zit.
Dat mag je wel hebben, want je lijf pakt er precies van wat je nodig hebt en je plast de rest uit.
Vaak staat het op de sapjes, vitamine A in de vorm van Betacaroteen, met een * onder op het etiket ofzo.
Weet het niet 100% zeker.
Maar neem zelf ook het zekere voor het onzekere, hoor! Ben verslaafd aan de Appelsientje Mild. Die sapjes en vitaminedrankjes laat ik gewoon staan. Nog maar een weekje of drie!

Groetjes en succes, Ptra

Hai meiden

Dat geldt alleen voor de vitaminen A, D, E en K. Als je die te veel binnenkrijgt, kan je die niet afvoeren en sla je die op in je vetcellen. Als je vet verbrandt, bijvoorbeeld als je afvalt met borstvoeding, komen die vitaminen vrij als gifstoffen. Er zijn ook andere gevolgen met te veel vit, maar die weet ik nu niet uit mijn hoofd. Alle andere vitaminen, zoals C, die plas je gewoon uit als je lichaam er genoeg van heeft. Deze zijn oplosbaar in water (urine).

De adh, zit ruim onder het maximum wat je binnen mag krijgen, maar als je multivitaminen gebruikt, en gewoon gezond eet en ook nog vit. drankjes drinkt, dan zou dat wel eens te veel kunnen zijn. Check het anders even bij je VK. Je kan ook een homeopaat of orthomoleculaire therapeut om raad vragen. Die weten er vaak ook het fijne van af.

Fijne zwangerschap!

In die ACE drink van de aldi zit nogal veel vitamine A.
Maar ik heb idd ook gehoord dat betacaroteen omgezet wordt in A als je het nodig hebt. En dus niet schadelijk is. Maar ja je hoort zoveel. Ik zou het ook even navragen voor de zekerheid.

Ik heb het nagevraagd aan de vk maar je mag het dus niet hebben!

Er zit toch vitamine a in en dat is niet goed!

Maar ik hoefde me geen zorgen te maken over het aantal flesjes wat ik heb gedronken als ik het nu maar laat staan!

xxx ssuss

Vitamine A is wel goed want je baby heeft het wel nodig maar producten met een hoge dosis vitamine A mag niet. Zoal;s die aldi drink waar je met 2 glaasjes al meer dan 100 % van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid binnen hebt.
Tis niet zo dat je helemaal geen vitamine A mag hebben.

Voedingscentrum:

Vitamine A bij kinderwens en zwangerschap

- Vitamine A kan niet worden gemist

- Teveel vitamine A kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind
Vitamine A zit in:

- Boter, halvarine en margarine

- Lever
Teveel vitamine A is te voorkomen door:

- Geen lever te eten

- Zuinig te zijn met leverproducten

- Niet meer dan 3 milligram per dag te gebruiken (Voedingsraad)

- Alleen een vitaminepreparaat, geschikt voor zwangeren te gebruiken

- Voorzichtig te zijn met het slikken van vitamine A-houdende medicijnen, bv. Roaccutane (anti-acné middel)

Meer informatie

www.voedingscentrum.nl

Terug
Bovenaan