Acherop de fiets of zelf fietsen naast mama

Hallo,

Ik heb thuis twee knullen van 3 jaar en 4 mnd  (Thomas)  en 5 maanden (Wesley). Als de Wesley straks kan zitten wil ik ze met de fiets naar het kdv gaan brengen. Thomas weegt 19 kg, best een flink gewicht. Nu vraag ik me af of hij te jong is om zelf te gaan fietsen naast mij en de kleine voorop, twee kids op een fiets lijkt me best zwaar.

Gr. Jeannette
 
ik denk dat je zelf het beste de situatie en je zoon in kun schatten.
Is het een jongen die goed naar je luistert als je zegt dat naast je moet rijden, is het ver rijden, drukke weg enz.
Als je dan alles tegen elkaar afweegt kun je zelf het beste bepalen of het wel of niet kan.
groetjes Martine
 
hallo

ik heb zelf maar 1 dochter dus kan niet voluit spreken hoe het zal gaan met 2 kinderen
maar ik heb misschien wel een tip voor je
ik zie het ook veel bij mijn dochter op school de moeders met 2 kinderen er zijn er die het opgelost hebben met een aanhang fiets die je bevestigt aan je fietsen drager een speciale dan
ik zelf heb ook z'n aanhang fiets en mijn dochter vind het schitterend om er mee te fietsen als ze moe word kan ze gewoon stoppen met trappen maar vaak trapt ze mee
zo kan je veilig met 2 kinderen fietsen de een achterop en de andere er achter aan
zo kan je ook wat verder gaan fietsen wat wij dan ook veel doen
misschien is het wat en geloof het is echt wel veilig en ze vallen niet

gr evelien
 
wij hebben toen onze zoon ook de leeftijd van ruim 3 had bereikt en zijn zus ook op de fiets mee moest een zadeltje gekocht voor voorop. Je hebt dat geen stoeltje meer voorop scheelt een stuk gewicht aan je stuur (ondertussen is zoonlief  5 jaar en kan prima fietsen zonder zijwieltjes) en deze constuctie voeren we nog steeds uit (het is ook heel gezellig). Ik moet er niet aandenken, kind naast me en een kind achterop of een kind achterop en de ander erachteraan. Ik moet niet de veel bewegingsafleiding hebben. Ik heb maar 2 ogen (volgens mijn zoon af en toe meer) en twee handen. Voor ons was   dit dus de oplossing.
 
Terug
Bovenaan