achternaam v je kindje op geboortekaartje bij samenwonen?

Wij zijn met de geboortekaartjes bezig. Wij wonen samen en hebben al een zoon. Ik twijfel hoe ik dit kwa namen op het geboortekaartje moet vermelden. Bijv...

Alleen onze voornamen

of...

Pietje Puk  (= vriend)
saartje prum (ik)
Ukkie Puk (onze zoon)

Of...

Pietje Puk
Saartje Prum
en Ukkie

Wat zouden jullie doen?

Hoi hoi,

Het is natuurlijk helemaal aan jou wat je gaat doen.
Ik zal opschrijven hoe wij het doen.

Bij onze zoon hadden we de namen en achternamen van de ouders, en van onze zoon alleen de naam. We hadden toen opgeschreven:

Ouders: sientje bientje & karel barel (zeg maar).
De naam van ons zoontje stond gewoon alleen als naam op het kaartje.

Nu bij de tweede hebben we het als volgt (stel het wordt een jongen).
Ook de naam alleen van het kindje (dus zonder achternaam)
Verder op   het kaartje:
Zoon van Sientje bientje & karel barel
Broertje van .....

Ik vind het ook moeilijk.
Maar als alle achternamen erbij staan, dus straks van m ´n vriend, onze zoon en ons tweede kindje, dan val ik er zo buiten omdat we niet getrouwd zijn. Net of dat minder is ofzo. Is maar een gevoel hoor, ik weet het, maar toch.

Ook doe ik bij Ouders: of Zoon van: wel altijd eerst mijn naam! :)

Groetjes Sientje

Haihai,

Hier hetzelfde probleem. Ik probeer m helemaal te omzeilen en doe t waarschijnlijk als volgt:
Eerst een tekst met iets als: hieperdepiep, we zijn blij dat ze geboren is. Dan haar naam met achternnaam (van de vader). Dan een lap tekst over haar gewicht, evt. lengte en bezoektijden etc. Onderin onze namen bij het adres.
Zo staat het niet helmaal bij elkaar maar heb je toch de achternaam van de kleine gegeven.Het hoeft niet maar ik vind het wel belangrijk dat mensen weten welke achternaam ze gaat dragen. Hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.

Liefs,
Marian

Hallo!

Wij zijn ook niet getrouwd, en zetten onze beide namen met achternamen bij het adres, en bij de kleine zetten we alleen de voornamen. Volgens de man van het geboortekaartje kon het allebei, maar de achternaam erbij zetten werd weinig gedaan. Wij hebben ervoor gekozen om het niet te doen, anders zou het zo lang worden met de twee doopnamen erbij.

Maar je moet doen wat je zelf mooi vindt.

groetjes Jacky

hoi hoi
wij hebben precies hetzelfde zijn niet getrouwd en hebben al een dochtertje,
wij hebben er voor gekozen om beide kinderen de achternaam van mijn vriend gegeven.
wij hebben op het kaartje bij de naam van de baby de achternaam erbij gezet en bij onze namen en het adres alleen onze voornamen en adres enzo.
groetjes succes ermee

Wij doen alleen de voornaam. Vind het minder mooi met de achternaam erbij. Ons kindje krijgt gewoon traditioneel de achternaam van de vader. Bovendien zijn er maar heel weinig mensen die de achternaam van de moeder gebruiken, dus we gaan er van uit dat men weet dat het de achternaam van de vader is. En anders vragen ze maar.....

he Blabla,
Wij doen ook alleen de naam van het kindje en onze namen. We gaan ervanuit dat iedereen ervanuit gaat dat onze zoon de naam van zijn vader krijgt. En anders vragen ze het maar gewoon! Omdat ik Nanna heet, weet iedereen die het kaartje krijgt toch wel wie we zijn, want zoveel Nanna's zijn er niet. Maar ik kan mij voorstellen dat dat niet bij iedereen het geval is. Dan zou ik de achternamen van de ouders erbij zetten, hebben wij ook nog even over getwijfeld.
Succes met beslissen, is moeilijk he!
Groetjes

Hoi Blabla,

Wij zijn niet getrouwd maar de baby krijgt haar vaders achternaam. Op het kaartje komen alleen onze voornamen dus:

Pietje, Marietje & Ienimienie

xx

Terug
Bovenaan