achternaam

A

Anoniem

Guest
hi daar ben ik weer.Misschien een domme vraag maar ik zit in de knoop met de achternaam. mijn vriend is half duits en ik ben half antiliaans.hij wilt zijn naam geven maar dat wil ik niet omdat ik bang ben dat onze kind ermee gepest word en ik heb het niet zo op zijn achtergrond. Het heeft niks te maken met racisme maar eerder de manieren van die mensen,in mijn ogen weten zij het altijd beter,superieur gedrag.zijn vader is ook zo.en daarom heb ik zoiets dat ik mijn kind geen naam wil geven waar ik niet achtersta vanwege de achtergrond en ik bang dat het dan gepest word..Wie kan mij advies geven

hallo,

zoals ik je bericht lees denk ik  dat jij je keuze al gemaakt hebt .

maar je vraagt ook om advies , bijdeze.

ik denk dat je niet moet kijken naar de mensen om je heen , maar dat je moet kijken naar jezelf en je vriend , en als dat allemaal goed klikt zou ik gewoon zijn achternaam geven . want kijk m,n man heet soltanian tegen hem word welleens gezegt van sultana koekje haha maar hij is daar niet anders van geworden , en m,n kids zijn er tot nu toe niet meer gepest .
maja anyway ook heeft m,n man familieleden die niet zo leuk zijn zoals z,n oom en tante , die mensen hebben hem opgevoed want is als klein naar nederland gekomen vanuit iran, dat kan ook een heel vervelend mannetje zijn , maja ik heb ook familieleden zelfs m,n ouders en zussen waar ik niet trots op ben maar wel van heel veel van  hou dus jah

kijk toen ik m,n 2 dochters kreeg was ik nog niet getrouwd , en heb er ook wel even bij stil gestaan om m,n eigen naam te geven .
maar het verdriet wat ik hem aan zou doen , en daarbij zonder hem en onze liefde hadt ik deze 2 prachtige dochters niet eens !

hoop dat je er iets aan heb .

fijne feestdagen voor strakkies

liefs van anna 12 wk en 4 dg

Hoi,

lees ik het goed? Is het je virend, en ben je niet getrouwd? Dan kan je gewoon je eigen naam gebruiken! Als je dat dan toch niet besluit om dit te doen, moet je vriend en jij dit voortijdig regelen bij het gemeentehuis. Kan daarna ook wel maar dan moet jij net na je bevalling naar het gemeentehuis, lijkt me niet erg lekker.

Deze informatie is te vinden op de website van je eigen gemeente!
Veel succes!

grt suuz 31,6 weken

Kinderen worden niet gepest om een naam, maar omdat andere kinderen de "zwaksten" eruit pikken. De naam kan dan de aanleiding zijn, maar het kan ook iets heel anders zijn. Dat kun je niet voorspellen van te voren.

Ik ben vroegr ook vreselijk gepest met mijn naam, die misschien wat ouderwets is, maar niet heel bijzonder, of lelijk ofzo. En dat terwijl ik ook een bril had, sproeten, rood haar en scheefstaande tanden... Genoeg om me ook mee te pesten en dat deden ze niet.

Uiteindelijk is het met mij overigens heel erg goed gekomen. Na de lagere school kwam ik op een hele leuke middelbare school.. Daar groeide mijn zelfvertrouwen doordat ik allemaal vriendjes en vriendinnetjes kreeg.  Lenzen en een beugeltje deden de rest. En mijn ouderwetse naam heb ik nog steeds, natuurlijk. Maar voor mij is ie mooi.

groetjes
greet

Terug
Bovenaan