Achternaam

Zoals de titel al zegt twijfelen wij heel erg voer de achternaam die ons kindje gaat krijgen. Tegenwoordig mag je als ouder kiezen of je kindje de achternaam van vader of van moeder krijgt. Wat doen jullie???
 
Wij zijn getrouwd voordat ik zwanger raakte en hebben er heel bewust voor gekozen om als gezin 1 achternaam te hebben. Ik heb zelf dus een dubbele achternaam met als eerst de naam van mijn man. De kleine krijgt ook zijn achternaam.
Ik heb dit gedaan omdat ik graag dezelfde naam wil als gezin. Dus niet dat het straks klinkt alsof ik niet de moeder van mijn kleintje ben..
Maar ieder zijn eigen keuze hoor!! Als jij je eigen naam wilt houden moet je dat lekker doen. Eigenlijk zou ik dan zelfs wel willen dat mijn kleintje mijn naam krijgt.. haha

Zijn jullie misschien ooit van plan te trouwen? Want dan kun je er nu voor kiezen om de kleine zijn naam te geven, en dan straks zelf ook die naam aan te nemen..
 
Hier even een september mama... Mijn vriend heeft ons kindje al erkend bij de gemeente. Daar vertelden ze ons dat je bij je 1e kindje kunt kiezen, maar als je later nog een kindje krijgt kan je niet meer voor een andere achternaam kiezen... Misschien wel iets om mee te nemen in jullie beslissing.
Wij hebben er trouwens voor gekozen om de achternaam van mijn vriend aan te houden, nu ik nog :)
 
Ik ben zwanger van de 2e en ben niet getrouwd, we hebben voor onze dochter zowel als ons ongeboren kleintje mijn achternaam gekozen. Als wij gaan trouwen (en die plannen hebben we wel) neemt mijn vriend ook mijn achternaam. Het is maar net wat jullie samen willen.
 
Wij hebben gekozen dat het kindje de naam van zijn of haar vader krijg. Ik ben zelf ook van plan om zijn achternaam te gaan dragen als we getrouwd zijn..
 
Wij zijn geregistreerde partners en ik wilde heel stellig mijn eigen naam houden. Het lijkt me heel raar om een andere naam te krijgen.
Toen ik zwanger was, begon ik ineens te twijfelen. Nu lijkt het me aan de ene kant heel raar om een andere achternaam te krijgen, maar aan de andere kant lijkt het me zo gek dat ik anders heet dan mijn kindje! Die krijgt namelijk de achternaam van mijn vriend.
Maar goed, wie weet verander ik mijn achternaam nog wel s in de toekomst. Nu laten we het maar zo!
 
Wij zijn getrouwd en ik draag de achternaam van mijn man + mijn eigen achternaam. Ons kindje krijgt dan ook uiteraard dezelfde achternaam als zijn papa en mama!
 
Wij zijn getrouwd en ik draag alleen de naam van mijn man. Onze andere kinderen hebben automatisch de achternaam van mijn man. Zelf wou ik graag dezelfde naam hebben als manlief, dat maakt het meer een geheel vind ik.
 
Terug
Bovenaan