achterstand groei deel 2

Ik ben afgelopen maandag weer bij de verloskundige geweest. Ze kon het niet helemaal goed voelen en daarom een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis voor een echo. Deze vandaag gehad en het is idd. een kleine baby. Op zich lag het hoofdje + beentjes goed in de curve van groei maar liep haar buikje 1 week achter. Ik moet nu over 2 weken terugkomen voor nog een echo. Ik voel me zo naar hierover. De arts gaf nogmaals aan dat ik echt m'n rust moest nemen en over 2 weken kijken ze verder.
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben gehad??

Gr.

Soortgelijk...het buikje van mijn eerste was te dik! Alle onderzoeken gehad, maar niks afwijkends gevonden gelukkig. Nu, 7 jaar later, heeft ze nog steeds een redelijk dik buikje (in verhouding dan).
Probeer je er niet te druk over te maken...zeiden ze toen ook tegen mij...niet dat dat iets geholpen heeft hoor!

En dat van die rust is zeker een goed idee! (maar niet altijd even makkelijk...)

Succes!

bij mij het omgekeerde, moet over 1,5 week weer naar de gynaecoloog voor een groei echo, ze denken dat het een of andere reus gaat worden...

Tja, wat dan nog, het ene kindje is nu eenmaal wat kleiner/groter als het andere kindje, die gemiddeldes zijn maar gemiddelden en het gemiddelde kind bestaat niet!

Komt allemaal vast wel goed!

bij mij het omgekeerde, moet over 1,5 week weer naar de gynaecoloog voor een groei echo, ze denken dat het een of andere reus gaat worden...

Tja, wat dan nog, het ene kindje is nu eenmaal wat kleiner/groter als het andere kindje, die gemiddeldes zijn maar gemiddelden en het gemiddelde kind bestaat niet!

Komt allemaal vast wel goed!

hallo Tessa,

ik heb afgelopen vrijdag mn 20wk echo gehad en daar leek ook t kindje achter te lopen. En t hoofdje leek nog kleiner, lag echt buite de curve.
Nu heb ik dinsdag nog een echo in t ziekenhuis gehad en t loopt nog wel achter, maar niet heeel zorgwekkend.
Hebben uitgebreide metingen gedaan en ik moet over 3wk terugkomen. En idd t advies... rustig aan doen!
Hoever ben jij in je zwangerschap?
Ik denk dr over om halve dagen te werken? (werk in de kinderopvang, dus vrij zwaar) Welke maatregelen neem jij?

Tja t maakt t allemaal minder onbezorgd hé? Zit toch weer te wachten op de volgende metingen en maakt je toch een beetje zorgen..
Succes hoor!

groetjes Saskia (20wk en 6dg)

hoi Saskia,

Ik ben bijna 28 weken. Ik ben op dringend verzoek van mijn verloskundige vanaf de 26e week halve dagen gaan werken. Ik ga ook trouw elke middag even op bed liggen. Gelukkig slaapt onze zoon (bijna 2) 's middags ook nog. Verder kan je er volgens mij niet zo heel veel aan doen. Gewoon afwachten. Spannend allemaal hoor. Het rare is dat bij onze 20 weken echo de baby nog 2 dag voor liep in groei....zo zie je maar weer.
Jij ook succes verder.

Gr. Tienke

hoi Saskia,

Ik ben bijna 28 weken. Ik ben op dringend verzoek van mijn verloskundige vanaf de 26e week halve dagen gaan werken. Ik ga ook trouw elke middag even op bed liggen. Gelukkig slaapt onze zoon (bijna 2) 's middags ook nog. Verder kan je er volgens mij niet zo heel veel aan doen. Gewoon afwachten. Spannend allemaal hoor. Het rare is dat bij onze 20 weken echo de baby nog 2 dag voor liep in groei....zo zie je maar weer.
Jij ook succes verder.

Gr. Tienke

hey Tienke,

eh.. dacht dat je tessa heette, haha..
Oh apart dan hé, dat dr met de 20wk echo nog niets aan de hand was.
Tja te verklaren is het allemaal niet en de gyn zei ook dat je soms dingen gewoon beter niet kunt weten, want je gaat je toch zorgen maken.
Ben wel blij dat ik dadelijk wat meer rust kan pakken. Mijn zoontje van bijna 3 slaapt niet meer en is lekker aan t 'puberen'. Zowiezo vermoeiender met een kleine erbij, vindt je ook niet?

Had vanmiddag mn manager aan de telefoon en zei direct dat ik halve dagen mocht/moest werken, dus dat was wel fijn...

Fijn weeken alvast en laat nog ff weten wat ze over 2wk meten en zeggen!

Groetjes Saskia.

Terug
Bovenaan