Hallo, mijn dochtertje is 17 mnd oud en heeft een ontw.achterstand van ruim 7 mnd, met name haar grote motoriek. Zij heeft een ontzettend moeizaam begin gehad, een maand te vroeg geboren, was erg klein 2360 gr, zware lange bevalling, moesten ruim 5 dagen in het ziekenhuis blijven omdat zij ondertemp had. Borstvoeding ging slecht omdat zij geen zuigreflex had. Ze heeft in haar 1e jaar 4x in het ziekenhuis gelegen met 2x een rs-vrius en 2x uitgedroogd door een darminfectie. Heel drama dus. Ze had sinds een paar maanden terug erg veel last van haar luchtwegen als ze verkouden was, erg benauwd, ze kreeg pufjes en had erg veel moeite met poepen. Sinds een aantal maanden lopen we bij een acupuncturist en nu gaat t heeeeeeeel goed met ons meissie,
Alleeen....ze heeft een grote achterstand op de rest van de kindjes, door alles wat ze heeft meegemaakt. Er lopen onderzoeken in het AMC om te kijken of er een medische oorzaak ligt aan haar achterstand. Ik vind het allemaal niet zo ernstig maar de creche vind haar situatie zorgelijk. Zij twijfelen of zij daar wel op dr plek is, omdat zij meer begeleiding nodig heeft. (ze krijgt nu ook fysiotherapie).
De kinderarts heeft ons verwezen naar het cons buro voor VTO.
Mijn vraag is: zijn er meer moeders met kinderen met een achterstand, waarbij kindjes nog niet lopen, woordjes zeggen, veel stiumlans nodig hebben om dingen te leren en ook het een en ander hebben doorstaan?
Ik hoor t graag.
Alleeen....ze heeft een grote achterstand op de rest van de kindjes, door alles wat ze heeft meegemaakt. Er lopen onderzoeken in het AMC om te kijken of er een medische oorzaak ligt aan haar achterstand. Ik vind het allemaal niet zo ernstig maar de creche vind haar situatie zorgelijk. Zij twijfelen of zij daar wel op dr plek is, omdat zij meer begeleiding nodig heeft. (ze krijgt nu ook fysiotherapie).
De kinderarts heeft ons verwezen naar het cons buro voor VTO.
Mijn vraag is: zijn er meer moeders met kinderen met een achterstand, waarbij kindjes nog niet lopen, woordjes zeggen, veel stiumlans nodig hebben om dingen te leren en ook het een en ander hebben doorstaan?
Ik hoor t graag.