achterstand in groei

Ik ben ruim 25 weken zwanger en ik heb vandaag een controlebezoek gehad bij de verloskundige. Ze gaf aan dat de baby wat achter loopt in groei. Ik moest me hier geen zorgen overmaken maar ze wil me wel weer zien over 2 weken. Ook moet ik de komende weken halve dagen gaan werken (ik werk 24 uur en heb al een zoontje van bijna 2). Ik maak me nu hartstikke zorgen. Zijn er meer vrouwen die jullie die dit gehad hebben rond deze fase in de zwangerschap....

hey!

ons 3e kindje liep met de 20 weken echo ook 2,5e week achter in de groei! het hoofdje zelfs 3,5e week!
ik maakte me ook erge zorgen maar na een echo bij de vk viel het wel mee...
ze zei het is gewoon geen goot kindje!!!
uiteindelijk bleef ze zitten tot week 40,5 en woog ze netjes 3510 gram!!! en was 50 cm! haar hoofdje was iets klein maar dat zag je niet! gewoon een fijn poppetje (als je na gaat dat dr zus 8 pond was!)

hoi,
het kan ook zijn dat het gewoon klein kindje wordt.
of zodra je rustiger aan gaat doen dat je dan de schade gaat in halen.
gr marjan

mijn oudste dochter had een te kleine buik, werd mij vertelt bij de 20 weken echo.
dit ukkie heeft een te klein hoofd.

moest me er geen zorgen over maken, doe ik ook niet.
tis me nog nooit opgevallen hoor, dat nathalia een kleiner buikje heeft dan een ander kindje. ( denk ook eigenlijk dat dat allang weer ingehaald is)
en een kleiner hoofdje hadden mn broer, mn zusje en ik ook. ook niks van te merken!
nathalia en deze uk zaten net iets onder het gemiddelde qua buikje/hoofdje.

idd gewoon wat rustiger aan doen, maar maak je geen zorgen hoor!
ook al heb je een kleiner kindje.... als hij/zij maar gezond is!
groeien doen ze vanzelf wel :D

liefs, do

Ik heb zelf nooit een achterstand in groei gehad...wel het tegenovergestelde! En dan kan de vk wel zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, toch doe je het!
Zelf heb ik toen na een week onzekerheid gevraagd of ik geen extra echo kon krijgen. Dit mocht gelukkig. Hieruit bleek dat het kindje weliswaar groot was, maar dat er geen sprake was van abnormale groei!
Mischien kun je bij de vk aandringen op een echo... Persoonlijk denk ik dat halve dagen werken geen nut heeft als je vervolgens stijf van de stress staat!

Hou in je achterhoofd dat ieder mens, en dus ook ieder minimensje, anders is! Groot of klein, wat maakt het eigenlijk uit, als het kindje maar wel gezond is!

Succes ermee.

Onze meid loopt ook iets achter in groei hoor, een ruime week bij de 21 weken echo :)
Maak me totaal geen zorgen, het ene kindje is gewoon groter dan het andere! Kindjes groeien echt wel goed hoor, ze zorgen prima voor zichzelf daar binnen :)

Sterkte nog even en maak je niet te druk joh!

Hey meid,

Wat rot om te horen, maar je weet dat als ze het echt niet vertrouwen had je gelijk bij rieks op de tafel gelegen hoor.

Doe lekker rustig aan de komende 2 weken, het kamertje van je zoon is nu klaar dus het kan nu ook.

Wedden dat het helemaal goed gaat komen!!!!

Dikke knuffel

Terug
Bovenaan