achterstand in zijn ontwikkeling????

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje van bijna 10 maanden rolt nog niet om en kruipt nog niet en tijdens het zitten valt hij om. Hij ligt alleen nog maar op de rug met zijn benen altijd omhoog. zou dit komen omdat hij in een stuit lag in mijn buik???

groetjes patries

hoi

mn zoontje is ook 10 maanden nu, en sinds 2 dagen tijgert hij
we lopen nu 4 weken bij de kinderfysio, ook vanwege zn achterstand
bij hem komt dit door: snelle bevalling, daardoor kiss, en een voorkeurshouding
dit alles heeft bij hem een asemetry veroorzaakt, en hij zn linkerkkant niet gebruikt
na 6x fysio gaat het al beter en tijgert hij en zit ook beter, rollen doet hij nu ook over 2 kanten.
maar of jou kindje een achterstand heeft door een stuit durf ik niet te zeggen, mischien eens overleggen met een fysio
groetjes riana

even na laten kijken kan nooit kwaad  zou ik zeggen.  

Mijn zoontje is nu overigens ruim 10 maanden en rolt niet, kan niet zelf gaan zitten (blijft wel zitten, en ook staan, als ik hem neerzet) en hij teigert  pas een heeeel klein beetje sinds 1,5 week.  Volgens de HA doet hij het verder goed en was hij prima op tijd met zijn ontwikkeling.  

Berend lag trouwens ook in een stuit. Hij heeft toen hij 3 maanden een paar behandelingen bij de osteopaat gehad.

ik las in je andere topic over overbezorgdheid dat jouw zoontje ook veel huilde en ook bij de osteopaat is geweest. Heeft het misschien  zin om daar nog eens heen te gaan? Wellicht ook ivm zijn obstipatie?

Hi Patries,

Ik denk niet dat dit met een stuitligging te maken heeft. Een kindje kan door stuitligging wel last krijgen van zijn heupen, maar als het goed is krijgt ieder stuitkindje een controle-echo. Wij hebben die wel gehad en ze zeiden dat dat altijd gebeurde bij stuitligging.

Niet ieder kindje is even snel in zijn of haar "kunstjes". Waarom maak je niet een afpraak op het CB om te vragen of het wel snel genoeg gaat? Daar weten ze precies hoe het zit!

Gr. Tamara.

Nee hoor volgens mij heeft hij zeker geen achterstand,
je krijgt altijd snel het gevoel door dat je juist vooral overal de verhalen ziet en leest over de snelle kindjes.

Mijn oudste kon met tien maanden blijven zitten en met 11 maanden teigeren met 11 maanden kon hij ook pas zelf gaan zitten.(met 15 maanden liep hij)

De jongste is nu bijna tien maanden en gaat het volgens mij het zelfde doen als zijn broer.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan