Achterstand ontwikkeling

hallo allemaal

Onze zoon wordt in mei 4 jaar. Hij gaat nu 2 dagen naar de opvang en zal straks naar de kleuterschool gaan. Gisteren hebben wij een evaluatie gehad op de opvang waarbij ze hebben aangegeven dat onze zoon wat achterstand toont in zijn concentratie vermogen en moeilijk stil kan zitten of aan tafel kan spelen. Hij is snel afgeleid en kan soms in zijn eigen wereldje zitten. Thuis merken wij hier niet zoveel van maar in groepsvorm vertoond hij dus dit gedrag.

We moeten nog een keuze maken voor een basisschool, maar twijfelen dus nu wat voor hem geschikt is, of overwegen om hem pas na de zomer naar school te laten gaan, waarbij de opvang aangeeft dat dit niet gebruikelijk is.

Zijn hier ouders met dezelfde ervaringen en/of heeft er iemand tips of advies?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

 
Mijn zoon zat 4 dagen op de kinderopvang. Als ze 4 jaar naderen zijn er enkel baby's, dreumes en peuters op de kinderopvang. Mijn zoon was het laatste half jaar voordat hij naar school ging nogal verveelt tussen alle baby's, dreumes en peuters. Hij had geen behoefte om mee te doen. Hij was toe aan nieuwe uitdagingen hij was juist toe aan school. Ik zal niet aan de hand van wat de kinderopvang nu opmerkt gaan handelen. Ik zou in jouw geval hem gewoon in mei naar school laten gaan. Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Dank je wel Brigitte1987.

We vinden het ook echt lastig om op deze leeftijd er al wat van te zeggen... Ze zijn immers nog zo jong en moeten ook nog zoveel leren.

onze voorkeur gaat inmiddels uit naar het uitproberen en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld op de kleuterschool.

bedankt voor je reactie.
 
Terug
Bovenaan