achterstand

omdat mijn kindje een te laag geboortegewicht had en 2,5 maand in het ziekenhuis gelegen heb na de geboorte met verschillende infectie's
en ze heeft ook 20dagen zonder voeding gelegen [wel via het infuus maar daar groei je niet van]
krijg ik iedere keer te horen dat ze iets achter loopt qua ontwikkeling en groei

maar in onze ogen gaat het juist harstikke goed sinds ze   thuis is.
groeit goed en qua ontwikkeling gaat ze ook steeds meer dingentje doen en ontdekken.

waarom moeten ze het ons altijd weer inpeperen dat de ze een moeilijke start heeft gehad.
het is  zo en ze haalt alles best wel in.
ze heeft bewezen dat ze een vechtertje is dus dit is dan een eitje voor haar.
maar wij weten dat ze het kan.
maar ik kan zo boos worden op die mensen [ consultatieburo, artsen   enz.] die het dan beter weten  
die dan roepen ze loopt een beetje achter.      
ja en            
dat wil toch geen ene moeder horen, ik zie ze toch vooruit gaan.

gr  linda  

Hoi,

Wij hebben hier hetzelfde probleem, onze zoontjes zijn allebei te vroeg geboren en milan woog 1050 gr en jordy 1970 gr. telkens hoor je idd dat ze achterlopen en te klein zijn voor hun leeftijd. Als we ergens frietjes zitten te eten zie je mensen kijken en denken over jordy, die geef je toch nog geen frietjes of ze vragen hoe oud ze zijn en dan hoor je ow zijn wel klein voor de leeftijd he? loopt die van jullie nog nie, die van ons allang. erug irritant.    

maar gelukkig zien wij dat het allemaal goed gaat en ze nu verder gezond zijn en dat is toch het belangrijkste.

groetjes ilona

Ik vind het CB dan niet professioneel als ze jouw zo'n gevoel bezorgen. Ze horen de ontwikkeling van jouw kind ook naar haar tempo en 'niveau' te beoordelen, met de achtergrond die ze heeft. En niet vergelijken met een kind dat op tijd geboren is.
Ik hoor vele negatieve verhalen over CB's. Blij dat het CB hier zo prettig is!
Fijne artsen en vepleegkundigen.
Succes!

Ook al is je kindje niet te vrge geboren, wel dysmatuur blijkbaar?
Misschien kun je het www.prematurenforum, nl eens bezoeken. Daar komen ook moeders van dysmature kinderen en vindt je misschien wat meer erkenning. Ook ivm de hele ziekenhuisgescheidenis van je kindje.
Ik vind het een erg prettig forum.

Succes,
Sterre (mv Ruben, 1638 gram, 33.5 wkn)

Terug
Bovenaan