achteruit bipsschuiven en tijgeren

Hallo,

Mijn dochter is net 1 jaar. Sinds 2 maanden is ze overdag uit haar spreidbroek en is ze volop in ontwikkeling het gaat niet echt supersnel maar er is elke dag wel weer vooruitgang. Wij zijn supertrots op haar en we laten haar alles lekker op haar gemakje doen en op haar eigen tempo.
Sinds een paar dagen gaat ze uit zitstand op haar buikje liggen en gaat dan tijgeren alleen doet ze dat steeds achteruit zo ook het bipsschuiven doet ze achteruit.
Met als gevolg dat ze ontzettend boos word en gaat huilen als het speelgoedje wat ze wil pakken steeds verder weg komt te liggen terwijl ze het zo graag wil pakken.
Waarschijnlijk herkent iemand dit wel kan ik er iets aan doen of heeft ze het op een gegeven moment zelf door dat ze vooruit moet en hoe ze dat moet doen??
Ik hoor het graag!

Groetjes
 
hoi,
mijn zoontje is 7 maanden en is daar nog niet mee bezig.
maar ik heb onlangs ergens gelezen dat het vrij normaal is dat ze eerst achteruit kruipen en dat ze vanzelf in de gaten krijgen hoe ze vooruit moeten komen. je kon dit stimuleren door het speeltje voor het kind neer te leggen, maar ja zo te lezen ligt het daar al.
maar het achteruit kruipen/tijgeren is volgens mij normaal.
groetjes
 
Hoi,
Mijn dochtertje van 8 mnd. zit zo'n beetje in dezelfde fase. Een speeltje willen pakken en heel kwaad worden en huilen wanneer het niet lukt. Ze gaat ook alleen nog maar achteruit. Ik  heb niet het idee dat je op één of andere manier kan helpen, denk dat ze zelf het gevoel moeten krijgen net als bij het draaien naar de buik.  Wel even weer een lastige periode, hopelijk niet voor lang.
 
Hoi,

Ze gaan eerst bijna allemaal achteruit, probeer zelf maar eens op de grond te gaan liggen en dan kracht te zetten met je armen door de kracht schuift je lichaam naar achteren. Ze moeten
 
Hoi,

Mijn dochter van 9 maanden zit sinds kort ook in een tuigje ivm heupdysplasie. Ze heeft daardoor meer vrijheid dan  een echt spreidbroekje. Maar zij is ook aan het "moonwalken" zoals Michael Jackson. Je ziet haar gefixeert wezen op iets wat ze wil pakken en dan roetst ze acheruit over het parket. Ze kan haar ogen niet geloven en wordt me toch een portie boos. Helemaal als ze haar moeder dubbel ziet liggen en haar ook niet helpt in eerste instantie. De wereld wordt steeds groter en ik blijf de  vloer maar vegen! Het hoort er allemaal bij.
 
Terug
Bovenaan