achterzitjes op de fiets

hallo,

even een vraag.
mijn dochter is 1,5 jaar en 15 kilo(een beetje aan de zware kant) ze zit dus al achterop de fiets in een gmg zitje, maar ze zakt al snel onderuit.
iemand hier ervaring mee.
ik zit te denken om een bobike achterzitje aan te schaven.

groetjes henny
 
Ik heb een bobike achterzitje en daar zit mijn zoontje van nog geen 15kilo supergoed in.
Hierin zit ook het riempje tussen de beetjes vast dus dat scheelt ookal naar onder zakken denk ik.
 
Ook ik ben erg tevreden met Bobike, maar ik heb op mijn andere fiets een stoetlje van Römer. Dat was wel een hele zoektocht (en vrij prijzig) maar ik ben er super blij mee! Het is een hoge stoel, zodat de kleine er met zijn hele rug en hoofd in zit. De leuning is in hoogte verstelbaar en daarnaast kun je de leuning ook iets naar achteren trekken zodat de kleine, als ie in slaap valt, lekker kan 'liggen''. (nee, daar merk je zelf als fietser niks van!). Kortom, erg veilig en praktisch (ik vind het ook zo zielig, die ouders met een hand op de rug om het koppie van de kleine maar vast te houden als ie in slaap is gevallen...). Maar goed, als je wat minder vaak fiets is die van Bobike ook prima hoor, alleen is het hoofdje onbeschermd.
Ilja
 
bedankt voor jullie reacties.

bij het gmg zitje zit ook een gordeltje tussen de bennen.
ik had nog niet van het romer zitje gehoord, we fietsen best wel veel, en mijn dochter heeft wel eens de neiging om te gaan slapen, maar dat gaat niet echt gemakelijk.
hoewel we wel een zitje hebben met een verhoogde rugleuning.

ik ga is op zoek naar z'n romerzitje, waar heb jij hem vandaan en wat is ongeveer de prijs?

groetjes henny
 
hoi llja

ik heb net nog even gezocht op internet.
is het de romer jockey comfort relax. ik heb hem gezien bij fietsstoeltjes.nl
daar waren ze 109 en 70 euro.
dus nu ongeveer dezelfde prijs als de bobike.

groetjes henny
 
Hai, ik heb er 140 euro voor betaald en ik meen dat ie via Bebynella (of hoe spel je dat?) binnenkwam. Moest besteld worden, maar dat kon eigenlijk alleen per 2, heel gedoe dus, maar toch goed gekomen. Ik heb geloof ik die relax-uitvoering, ik vind m echt ideaal! We gingen vaak op de fiets (voordat de baby erbij kwam) naar het zwembad en dan viel ie altijd op de terugweg in slaap, geen probleem dus met die stoel!
Ben benieuwd welke je zult kiezen!
Ilja
 
Ik heb zo'n ouderwetse rieten stoeltje op marktplaats gekocht voor € 10. Nu alweer een flinke tijd geleden, mijn dochter is nu 3 en zit er nog steeds goed in. Het voordeel hiervan vind ik dat het mandje ook nog wat regen en wind tegen houdt en als ze speelgoed meeneemt, verlies je het niet snel, want ze speelt er mee in het mandje. Er zit een hoge rand aan en als ze erg moe is, slaapt ze met haar hoofd op die rand (die ik overigens wel bekleed heb met een dikke, zachte stof). Ik heb er wel zelf een tuigje in gemaakt, dat zit er niet standaard in, verder vind ik 'm een stuk veiliger dan de moderne stoeltjes.
 
Terug
Bovenaan