acne

Hai hai,
Ik heb de laatste tijd last van pukkeltjes op mijn gezicht. Vanwege de zwangerschap mag je niet alles zomaar op je gezicht smeren heb ik me laten vertellen. Weet iemand een middel of iets wat ik tegen deze acne kan doen?

Alvast bedankt voor het reageren...
 
Ik gebruik teatree creme van het kruidvat, dat heeft mij echt prima geholpen. Soms krijg ik nog wel eens een puistje maar ik heb het idee dat dit gebeurt op het moment dat ik, was ik niet zwanger, ongesteld had moeten worden.

Teatree creme was trouwens ook een tip van de dames van dit forum. Er werd wel een ander merk geadviseerd maar ik ben eerst voor de goedkope gegaan om te kijken of ik er uberhaupt wel baat bij had, dat is dus zo, die pot is nog lang niet leeg ook dus die gebruik ik gewoon.

groetjes, Jane32wk
 
Ik had er in het begin van mijn zwangerschap ook enorm last van, maar ik heb hier bij de plaatselijke drogist een huidscrub gekocht om mijn huid zo goed mogelijk schoon te houden, ik ben namelijk allergisch voor vele gezichtsproducten en dit was ik er direct weeraf en heb hier dus geen last van en ik kan je zeggen dat het bij mij goed gehnolpen heeft.

Groetjes Suus (14 weken)
 
Ook bij mij gingen de pukkels vanzelf over, ik kreeg ze alleen pas in het tweede trimester en het duurde tot ongeveer 25 weken. Bij mij hielp inderdaad de teatree zoals boven aangeraden, in combinatie met heeeeeeeeel veel water drinken (sowieso goed) en een keer in de week scrubben, waarna ik de boel een beetje ontsmette met een watje sterilon. Voorkomt ontstekingen en gaat littekenvorming tegen. ALs creme heb ik een tijdje (wist ik nog uit mijn pukkelige pubertijd) pcle-creme van biodermal gebruikt. Werkt heel goed.
Maar ach: je bent zwanger, die hormomen doen toch wel hun werk, ook als jij op bepaalde gevolgen daarvan niet zit te wachten! Weet dat het slechts tijdelijk is!

Succes en een fijne zwangerschap gewenst!
 
Dank jullie wel voor de reacties, ik ben meteen naar de kruidvat gegaan en heb de creme/lotion en de masker ervan. Ik heb het die avond meteen gebruikt, alleen moet ik wel zeggen dat het lijkt alsof mijn gezicht veel vetter wordt, misschien hoort dit erbij hoor bij dit middel, ik weet het niet. Ik zal het een week gebruiken en dan kijken of het helpt. Maar in ieder geval bedankt voor jullie lieve reacties..doei doei en wens iedereen een fijne zwangerschap toe...
 
Terug
Bovenaan