Acnes syndroom (zenuwpijn) tijdens zwangerschap

Wie heeft er acnes syndroom/Zenuwpijn (voor) maar vooral tijdens de zwangerschap?

Bij mij is dit ontstaan na een galblaasverwijdering 6 jaar geleden. Toen was het in periodes en vaak na veel eten/opgezette buik etc. Dus leefbaar en ik dacht eigenlijk dat het gewoon een zwakke plek was.

Echter vanaf 20 weken 24/7 pijn die met de week erger word. Ik kan gewoon letterlijk niks meer alleen plat liggen met een kruik op de pijnplek geeft nog verlichting. Op mijn zij liggen gaat snachts niet. Zodra ik rechtop zit komt de pijn op, zodra ik aan de wandel ga of even iets pak en buk, schiet de krampende en stekende pijn er direct in. Ik ben ten einde raad... het frustreert enorm.

Maandag heb ik een afspraak in het MMC voor een verdovende injectie en mijn gynaecoloog kan ik bellen voor morfine als het echt niet meer zou gaan. Dit heb ik nu al weken uitgesteld omdat ik dit voor de baby niet wil (nu 31 wkn zwanger). Over 2 weken ga ik trouwen en dan zal ik echt iets van (kortwerkende) pijnstilling moeten nemen om de dag alleen al door te komen. Anders zit de bruiloft er gewoon niet in :(

Wie heeft ervaring en wat hielp voor jou?

Laatst bewerkt:
Ik had ook last van een lagere weerstand gedurende de zwangerschap. Bij mij uite zich dat in een koortslip die niet weg ging. En continu tandvleesontsteking.
Na overleg met de mondhygiënist begonnen aan 1 banaan + 2 mandarijnen per dag. Toen werd het eindelijk minder.

Terug
Bovenaan