Actief sporten en zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hé meiden,

Komende week is onze klus week, NOD 14-9. Het is voor ons de 1e serieuze ronde. Nu heb ik volgende week zondag een hardloopwedstrijd. Ik loop dan 16 km, best intensief dus. Zou dit kwaad kunnen? Zou het de eventuele bevruchting negatief kunnen beïnvloeden?

Oja, nog een vraagje:

Hoe vaak klussen jullie? Ik heb een onregelmatige (korte) cyclus, dus weet ik niet precies wanneer mijn eisprong is. Ik heb op internet gelezen dat je niet iedere dag moet klussen omdat de zaadcellen van een man dan niet in vorm zijn?

Wat een onzekerheden hè !

Groetjes,

Linda

Hoi linda

Ze zeggen dat actief sporten niet goed is wanneer je zwanger wil worden, maar als het eenmalig is kan het denk ik niet zoveel kwaad.

Wij klussen in onze vruchtbare periode (we nemen het lekker breed, ongeveer een week hihi) om de dag.
Dit heb ook weer ergens gelezen en tja we volgen alles maar braaf op he!

Succes met het lopen en het klussen!!

Liefs Jessy

hoi hoi

mijn verloskundige zegt juist dat sporten prima is!! heel gezond voor je lichaam en hoe gezonder je lichaam hoe beter de kans op een zwangerschap. zelfs de eerste 3 maanden mag je nog gewoon voluit sporten, alleen raden ze natuurlijk echte zware contact sporten zoals judo en hochey enz. af. das te gevaarlijk. maar mag dus gewoon en kan totaal geen kwaad!! lekker rennen dus!!

en idd om de dag of 2 dagen is het beste voor de zwemmers van je man...maar ja, als jullie leke dag zin hebben gewoon lekker doen. gewoon doen waar jullie je oke bij voelen en lekker genieten, anders wordt het zo snel al een moetje en dat zou toch jammer zijn he!!

veel plezier en succes hoor!!

liefs sweety (bijna 10 w zw)

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ben ik weer gerust gesteld.
Het belangrijkste is dat we veel 'klusplezier' houden, maar daar hebben we niet zo veel problemen mee. Sinds we hebben besloten om voor een kindje te gaan hebben we volgens mij allebei weer kriebels in de buik. (niet dat onze relatie hiervoor in het slob zat hoor!!!). Het is een spannende tijd!

Net was ik met mijn ouders op de boekenmarkt. Zie ik het boekje liggen: nooit meer uitslapen. Het is geschreven door een jonge vader. Had er eens iets van op tv gezien. Gelukkig waren mijn ouders nog in een andere rij aan het snuffelen en kon ik het stiekem kopen en in m'n tas stoppen, hi hi!

Groetjes,

Linda

Terug
Bovenaan