Activiteit over dag/'s nachts

Hallo,

Nog iets wat ik jullie voor wil leggen. Onze dochter is nu 5,5 week oud. Overdag slaapt ze direct (of nog tijdens) de voeding in. Er wordt aangeraden om haar dan op bed te leggen. Vaak wordt ze dan na een half uur/ uur weer wakken. Soms slaapt ze ook door, maar hierdoor heeft ze dus overdag weinige wakkere momenten. 's Nachts draait ze de dag en nacht nog al eens om. Ik laat haar bewust in principe alleen in haar bed slapen en houd over dag haar rolgordijn open. 's Avonds heeft ze haar onrustige periode (zo rond 20.30 uur begint deze). Wanneer ze dan maar bij je kan zij of soms in de box kan liggen vindt ze het prima. Uiteindelijk valt ze dan in slaap, maar overleggen in haar bed lukt helaas niet...Na het inslapen van haar avondvoedingen verwarmen we haar bedje voor met een kruik.

Hebben jullie tips om deze onrustige periode te verminderen/laten verdwijnen en hoe we haar wakkere perioden overdag kunnen stimuleren en 's nachts kunnen verminderen?

Groeten, Esther

Hallo,
Toevallig dat ik het vorige week hier nog met een vriendin van mij over had. Zij is 2 weken eerder bevallen als ik en onze kleine is nu 6 weken.
Schijnbaar hebben ze nu een periode dat ze meer behoefte aan je hebben. Dit staat ook in het boek "Oei ik groei".
Ik heb dus vorige week vaak 's avonds met haar op m'n buik voor de televisie gelegen. Werkt perfect. Sliep lekker tussendoor. Af en toe haar in de kinderwagen bij me gezet of even in de box.
Als ik haar dan na de laatste voeding in bed leg dan slaapt ze zo weer in. En dan heb ik de luxe dat ze tot 7 uur doorslaapt! Heb haar vanochtend om half 8 maar even wakker gemaakt.. :)
Dat 's avonds bij je houden was eigenlijk tegen mijn principe. Ik dacht dat je hier een verwend kind van kreeg, maar schijnbaar kun je kinderen onder de 3 maand niet verwennen.
Even uitproberen dus zou ik zeggen! Bij ons werkt het wel. Succes ermee!

Ohja, overdag slaapt ze soms ook bijna tijdens of na de fles. Als ik haar dan na de fles in de box leg met een muziekje aan dan is ze weer helemaal wakker. Na een kwartier heeft ze het vaak bekeken. Of ik hou haar nog even vast, of ik leg haar in de kinderwagen dat ze weer kan slapen. Daarna meld ze zich wel weer wanneer ze de volgende fles weer wil. De ene dag is ze veel meer wakker dan de andere.
Ik denk niet dat het goed is om je kind te stimuleren om wakker te blijven. Dan zijn ze 's nachts weer te moe om in te slapen.
Jammer dat ze nog niet kunnen praten he, was wat makkelijker geweest. :) Je moet gewoon niet te veel aan jezelf twijfelen, doe wat je denkt wat het beste is. Zo hou je een tevreden kindje.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!
Succes!
Liefs

Terug
Bovenaan