Activiteiten 16 maanden?

<p>Hooihooii </p><p>Wat doen jullie zoal met jullie kleintjes?</p><p>Hier gaan we veel wandelen en naar de speeltuin( als het weer mee zit) we kijken tv. Nouja ze houd van dansen dus heb eigenlijk veel muziek opstaan. Ze kan der eigen prima vermaken met der eigen speelgoed. Maar soms heeft ze gewoon dagen dat ze er wel een beetje op uitgekeken is.  En wil graag eens wat leuks met der doen.  Hier hebben we gister samen lopen vingerverfen. Nouja meer bodypainten dan vingerverfen en na 10 min was ze er alweer klaar mee.  Boekje lezen is ook nog geen succes. Ze scheurt liever alles aan stukken... Tekenen ook geen succes. Papier eet ze liever op.</p><p>Nog meer leuke dingen voor een dreumes van 16 maand? ?</p>
 
Hier is het "kranenboek" een groot succes (oftewel het grote voertuigenboek), is wel een jongensboek, maar hij kan uuuuuren in dat boek kijken en ontdekt steeds wat nieuws. Misschien is zo'n soort boek er ook wel voor meisjes, misschien met dingen van om en rondom het huis. 
Klei is hier ook een succes, heeft hij 1 keer geproefd, maar was toch niet zo lekker als het eruit zag ? (en niet giftig, dus dat is ook wel zo handig)
Duplo is uiteraard een daverend succes (en je hebt dus ook meidenduplo tegenwoordig, waarbij je een groot roze huis kan bouwen ?)
En ik heb een aantal kisten met speelgoed,is hij zijn speelgoed zat, dan ruil ik het om als hij slaapt en dan is het feest als hij wakker is, want dan heeft hij weer allemaal "nieuw" speelgoed
 
2x per dag een uur naar buiten. In de kinderwagen vindt mn dochter (18 maanden) maar 10min leuk, dus meestal lopen we een blokje om en dan loopt ze achter haar wagentje met pop. Of naar de speeltuin op de fiets.

Verder: kleien, kleuren, stickers plakken, ook raamstickers zijn leuk. Maar alles is idd 10min leuk, heel normaal op deze leeftijd!

Ze speelt het liefst met de duplo poppetjes en auto's, met haar pop+fles en haar keukentje. Dan krijgt iedereen wat te eten en te drinken uit haar keukentje.

Springen op de bank en van een krukje af is ook nogal favoriet. Het vissen magneetspel is leuk!

Laatst een huis gebouwd van een grote lege doos, daar zit ze nu dagelijks in met haar pop.

Ik heb nog een dochter van ruim 3 jaar, dat scheelt. Ze houden elkaar zoet en de jongste doet alles na wat haar zus doet. Ze probeert zo alles uit en zo kan ze dus ook al heel veel!

Maar 2x per dag een uur naar buiten (10.00-11.00 en 15.30-16.30) is toch wel heel belangrijk hier. En tv kijken doen we op vaste tijden van 9.00-9.45 en 17.15-17.45.
 
Het is ook gewoon een moeilijke leeftijd nu. Ze hebben nog weinig concentratie en de spanningsboog is kort. Ze hebben nog weinig fantasie

Bij mn oudste dochter merkte ik vanaf 2-2.5 jaar dat ze beter kon spelen. Nu ze ruim 3 jaar is, kan ze gerust een half uur kleuren of kleien of met het poppenhuis spelen.

Dus nog even geduld, hoe ouder ze worden, hoe beter het gaat en hoe meer concentratie!
 
Wij gaan ook twee keer per dag naar buiten. Verder spelen we ook wel eens op de eerste verdieping. Ze loopt dan rond in de verschillende slaapkamer waar weer ander speelgoed staat. Daar vermaakt ze zich erg goed. 
 
Hoi,
Mijn zoontje van bijna 18 maanden is al weken gelukkig met een stapel plastic bakjes met deksel die in elkaar passen met wat droge paste erin (bijvoorbeeld Penne) is het steeds van het ene bakje in het andere bakje aan het stoppen (of het valt op de grond haha). Verder vindt hij het leuk om 'schoon' te maken met een doekje (heeft hij niet van zijn moeder), spelen met smartmax en spelen met een thee serviesje (papa, mama en alle knuffels krijgen thee).
Maar het blijft soms lastig. Hier werkt het om in zijn eigen kamer te spelen als hij het zat is beneden..
Succes!
 
Mijn kindje is 17 maanden. Hij is gek op zoek- en aanwijsboeken. Verder speelt hij met houten dieren, zijn ringentoren, autobaan. Maar ook een grote kartonnen doos is favoriet. Lang leve al het online shoppen ?. Hij loopt graag heen en weer om dingen 'weg te brengen'. Ik geef hem dan bijv steeds een houten dier en die gaat hij op zijn speelgoed kist zetten. Daarna komt hij weer een nieuwe halen. Daarnaast inderdaad een wandelingetje maken, boodschappen doen en naar de supermarkt. Hij speelt nog graag in de box maar als hij dat niet wil als ik kook zet ik hem in de kinderstoel erbij, dan vermaakt hij zich ook! Op deze leeftijd willen ze volgens mij gewoon graag zien wat er gebeurd en wat jij aan het doen bent. Dus ik zou je kindje ook proberen te betrekken bij wat je zelf doet. 
 
Terug
Bovenaan