Activiteiten met een jonge baby

<p>Hoi,</p><p>Mijn baby is 5,5e week en begint langer wakker te blijven. Misschien een vreemde vraag, maar wat doen/deden jullie tijdens de wakkertijd met je baby? Ze is nog te klein voor een mobiel/boog boven de wipstoel las ik, daar schijnen ze pas interesse in te hebben met een maand of 3. Ik hou haar vast, leg haar op mijn bovenbenen en praat en zing tegen haar. Maar nu ze langer wakker blijft lijkt me dat ook wat saai voor haar. Hebben jullie tips?</p>

Mijn zoontje vind het heel leuk om dingen vast te pakken.
Ik heb bijvoorbeeld een beertje in een ring.
Die ring kan hij met zn handjes beetpakken.
En dingetjes met geluidjes zoals een klein belletje of knispertje.
Maar vooral lekker mamas gezicht aanraken en kusjes op het buikje.
Succes! :)

Ik vond dat ook erg lastig! Eigenlijk wat jij nu ook doet, zingen, kletsen, wandelen buiten, rondjes door het huis lopen, tummy time.
Vanaf een week of 7-8 vond ze de wipstoel en de mobiel in de box al wel interessant voor 5-10 minuutjes.
Nu is ze 11 weken en vindt ze het steeds leuker!

Hier ook een kleintje van 5,5 weken. In de wakkere momentjes praat en zing ik voor haar. Ze luistert er aandachtig naar lijkt en reageert er goed op. Verder knuffelen, wandelen, beetje dansen achtig samen. De boog staat al, maar daar heeft ze nog niks om.. heel geluid van een muziekmobiel vindt ze erg interessant. In haar schommelstoel vindt ze ook wel leuk?

Bedankt voor jullie ideeën! Af en toe schommelt ze al wat in de wipstoel als ik even snel 10 minuten iets wil doen en tummy time en wandelen doe ik ook nog. Maar met wandelen slaapt ze, dus dat tel ik niet echt mee. Volgens mij kan ik ook nog niet echt meer op deze leeftijd!

Wij hebben een geweldige mobiele met tuimelende beestjes boven de box. Van Tiny Love.
Lag ze uren onder te kraaien!
Wij noemden het "de elektronische babysitter" echt ideaal, als je even je handen vrij wil hebben.

Terug
Bovenaan