Activiteiten/speelgoed baby 5.5maand.

<p>Ik heb een relaxt meisje van 5.5 maand. Die het allemaal wel prima vind. Ze rolt nog niet, maar ik merk dat ze wel meer uitdaging wil in haar spel. Ze heeft een baby gym en uiteraard ook wel wat andere speeltjes, die ze afgewisseld aangereikt krijgt, maar toch lijkt ze er snel op uit gekeken. Samen spelen vind ze wel heel leuk, maar met een kind van 4 in huis en een huishouden enzo niet altijd tijd om de hele tijd samen te spelen.</p><p> </p><p>Mijn vraag is dus. Wat is nou echt leuk voor een kind van bijna 6 maand dus speelgoed? Sinterklaas komt eraan dus ik zoek nog een leuk cadeau voor haar.</p><p> </p><p> </p>
 
Mijne is nu 6 maanden en speelt graag met een trappelpiano. Die kocht ik omdat ze erg actieve beentjes heeft. Het duurde niet lang voordat ze door had dat ze muziekjes aan kon schoppen. 
Ook vindt ze het activity bord van de hema leuk. Die is voor 18 mnd +, maar ik hoorde meer mensen met babies die dat al leuk vinden. Absoluut niet zonder toezicht om die reden. Maar ze kan zich daar zo een half uur mee vermaken, beetje prutsen aan alles dat kan bewegen. 
Ze kan sinds kort haar speentje een beetje zelf terug doen. Dus als ze een beetje moe begint te worden laat ik haar soms even zen worden voor haar bedje, door haar in de box met een speentje of twee te laten spelen. Daar is ze dan ook weer even zoet mee. 
Verder blijft ze een baby. Speelgoed is leuk, maar lang is ze daar niet mee vermaakt. Zelfs niet met allemaal rinkeltjes, kleuren, toeters en bellen. Dat is ook heel normaal. Ze willen gewoon nog graag bij je zijn en moeten een beetje geholpen worden met spelen. 
Vindt ze het niet leuk om van op een kleedje te kijken naar wat je doet? Dat vindt die van mij prachtig. Kijken naar koken, was opvouwen, hoe ik de hond kam, hoe ik eet, etc etc. 
 
Terug
Bovenaan