acupunctuur en vruchtbaarheid wie heeft ervaring hiermee

hoi allemaal

wij zijn al ruim 5 jaar bezig met een kindje helaas heeft mijn man slecht zaad en ligt mijn baarmoeder en baarmoedermond erg diep

we hebben 2 keer IUI erop zitten en zijn nu bezig met de de 3e

als deze geen resultaat oplevert gaan we een gesprek krijgen voor IVF/ICSI

nu heb ik begrepen dat je door middel van acupunctuur de vruchtbaarheid van zowel de man als de vrouw kan bevorderen

wie heeft hier ervaring mee??

Hoi Suusjuh,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel een aantal mensen die hierdoor zwanger zijn geraakt.
Ik ken iemand die alle onderzoeken hebben gehad tot ICSI toe. Zijn toen ruim 5 jaar bezig geweest. Hebben zich er later bij neer gelegd. Gestopt met behandelingen alleen nog homeopatisch en acupunctuur gehad. En zijn met kerst bevallen van een gezonde dochter. Dus ja, het kan helpen. Succes
Groetjes Linda

Hallo Suusjuh,

Ik heb een accupnctuurbehandeling geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Wij zijn nu al 6 jaar bezig en gaan in februari voor onze laatste punctie (ICSI). Bij ons is geen oorzaak bekend waarom het niet lukt. Ik heb na de IUI een rustpauze gehad en heb toen accupuntuur gedaan.

De een heeft er wel wat aan en de ander niet, garanties heb je niet. Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Ik ben nu zelf onder behandeling bij een haptonoom dit om iets beter te leren omgaan met alle emoties en om het een plekje te geven.

Ik wens je in ieder geval heeel veel succes!

Mo

bedankt voor de reactie mo

balen zeg dat je jij er geen baat bij hebt gehad ik hoop dat deze icsi eindelijk gaat lukken voor je

wij hebben nu het besluite genomen om nog 1 maal IUI te doen en dan rustperiode van 3 maanden en in die 3 maanden alleen hormoonstimulering en acupunctuur te gaan doen en dan verder met IUI of IVF/ICSI

succes

Hallo meiden,

Ook ik wil graag even reageren.
wij zijn voor mijn man ook nezig geweest met accupunctuur. helaas heeft het niet geholpen. mijn man heeft niet zo'n geweldige kwaliteit, en dat is nog steeds zo.

Inmiddels zijn we zo'n 3,5 jaar bezig. hebben 6 x iui gehad, en 1 x icsi, we hadden 1 verse laten plaatsen, en ook de 6 cryo's ( per 2 ) maar er is er geen blijven zitten.
Daarom ben ik naar de osteopaat aan het gaan.
Deze man volet erg veel spanning in mijn buik. en nek, en dat is proberen aan het verhelpen.

ik weet niet of dit zin heeft, maar ook dit willen we graag een kans geven.
Ik merk al wel wat verschil op sinds het eerste bezoek.

over 2 weken beginnen we met spuiten voor de 2de icsi poging.
wordt weer een spannende tijd, daarom nu maar even genieten van de rust.

succes groetjes Saar

Hoi,

Ik heb ook acupunctuur behandelingen gehad (nu nog steeds af en toe). Wij hebben 4 jaar in de mmm gezeten, ik heb 4 miskramen gehad, maar ben nu 32 weken  zwanger van ons eerste kindje!
Bij ons lag de oorzaak echter bij mij, ik heb PCO, dus maak zelf geen goede eitjes aan. We hebben heel lang Clomid gebruikt, waardoor ik wel goede eitjes ontwikkelde, maar toch steeds niet zwanger raakte. Zelf had ik het gevoel dat de innesteling steeds misging, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik, zolang ik goed op de Clomid reageerde verder geen onderzoek of behandeling nodig had.
Om die reden ben ik naar een acupuncturist gegaan. Zij zei dat mijn nierYin te laag was, waardoor er een koude in mijn buik heerste en dat geen goede omgeving was voor een kindje om zich te nestelen en te groeien... tja dat is een andere benadering..

Het heeft wel een aantal maanden geduurd, en intussen kwamen we in aanmerking voor iui. 2 dagen voor de inseminatie had ik weer een acupunctuur behandeling en toen was voor het eerst mijn nierYin goed... Ik werd zwanger en ben dat ook gebleven..

Of het nu van de acupunctuur komt, of de iui geen idee (of door de 2 ooievaars die we zagen zitten op een lantarenpaal toen we naar het ziekenhuis reden...), maar ik had wel een goed gevoel bij die behandelingen, toch bijzonder dat die nierYin toen ineens goed was en ik geen 5de miskraam kreeg...

Ik zou dus gewoon acupunctuur gaan proberen, het doet geen pijn, je krijgt het meestal wel (deels) vergoed en baat het niet, het schaadt ook niet toch?
In Duitsland  maakt het bij sommige klinieken standaard deel uit van een ivf poging, de acupunctuur begreep ik..

Heel veel succes en geluk!!

grtjs Mick    

Hoi Suusjuh,

Een aantal jaren geleden zwierf ik regelmatig hier rond. Mijn man en ik waren onverklaarbaar onvruchtbaar. Na 4 jaar en 5 IUI-behandelingen verder ben ik accupunctuur gaan doen (bioresonantie). Volgens de accupuncturist werkten mijn organen niet samen (wat wel schijnt te moeten als je zwanger wil worden). Hij gaf het voorbeeld van een huisgezin met 4 mensen die de hele dag ruzie maken.
Na 4 behandelingen werd ik spontaan zwanger!!!!! Over 2 weken wordt onze dochter 1 jaar.
Of het door de behandelingen komt, weet ik niet. Maar voor mij kunnen ze niet meer stuk.
Dus ik zou zeggen: gewoon proberen!!!

Groetjes, Kippie.

Terug
Bovenaan