Acuut stoppen citalopram invloed Mirenra?

<p>Hallo dames,</p><p>Zelf heb ik mirena spiraal maar de laatste dagen/week heb ik wat vage klachten. Aangezien ik dit al eerder heb meegemaakt bij mijzelf pak ik eigenlijk niet zo snel naar een test, want grootste kans is toch dat deze negatief is... Of toch niet?</p><p>Want ik bedacht mij net dat ik onlangs (perongeluk) acuut ben gestopt met mijn antidepressiva Citalopram. Normaliter bouw je dit geleidelijk af, ik ben gewoon cold turkey gestopt. Was niet mijn planning, maar het is niet anders. Nu vroeg ik mij af of hier dames zijn die hier ervaring mee hebben en toevallig weten of dit acuut stoppen met Citalopram invloed kan hebben op de werking van mijn spiraaltje. En dit was volgens mij als ik even terug kijk wel ongeveer rond m'n eisprong... </p><p>Ik heb wel contact gehad met mijn huisarts na een aantal dagen (toen ik er dus achter kwam dat ik al een aantal dagen niet had geslikt) hoe nu verder. En in overleg, gericht op mn psyche, besloten gewoon zo door te gaan, aangezien het wel in de planning stond om zsm te gaan afbouwen. Maar nooit gedacht aan wat voor invloed het mogelijk zou kunnen hebben op dus die Mirena en ik kan het ook niet echt op internet vinden. Aangezien acuut stoppen nou niet de meest gangbare route is... </p><p>Wie kan mij helpen? </p>

Ik snap het verband niet? Het medicijn werkt toch onafhankelijk van je spiraal? Hoezo zou je spiraal ineens anders werken zonder medicijn? Hoe doen alle vrouwen met een spiraal maar zonder medicijnen dat dan? 

Citalopram en mirena is niet een combinatie die bewaakt wordt in de apotheek. Dus in die zin hoef je je geen zorgen te maken. De mirena doet zijn werk als altijd. Wennen aan een nieuwe balans kan zeker wel zijn wat je merkt. Als je geen klachten hebt van het stoppen met de citalopram volgens mij merken mensen onttrekkingsverschijnselen normaal binnen enkele dagen. Dus ik zou er lekker van genieten als je daar geen last van hebt! 

@Eenbabyopkomst @Gebruiker10111324In theorie niet nee. Maar een middel als Citalopram werkt wel op je hormonen, en wanneer met acuut stopt leek het mij dat dat dus wel weer invloed zou kunnen hebben op elkaar. Het was ook een vraag, omdat ik het zelf niet weet. @ElsieJoyDank je wel voor je reactie! Dan ga ik een dezerdagen voor de zekerheid toch maar een test doen.  @MamariëlleKijk, die informatie zocht ik dus! Maar kan ik nergens vinden. Ik merk inderdaad wel wat dingen, maar zoals je zegt, dat kan ook komen door het opnieuw wennen aan de balans. Zeker omdat ik dus zo acuut ben gestopt (zeker geen aanrader!). 

Terug
Bovenaan