adem wegschreeuwen

Ik heb een zoon van bijna 2,5 jaar oud. De laatste tijd heeft hij steeds vaker dat als hij moet huilen, hij zijn adem wegschreeuwd. Hij wordt dan blauw en valt slap op de grond. Dit duurt ongeveer 30 seconden. Hij komt meestal pas echt bij als je hem stevig vastpakt. Vervolgens is hij helemaal uitgeput. Hij heeft zelf goed in de gaten dat er iets aan de hand is.
Heeft iemand hier ervaring mee en ben je ermee naar de dokter gegaan?
 
quote: ejnoorlander schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2008 20:32:17'));

Ik heb een zoon van bijna 2,5 jaar oud. De laatste tijd heeft hij steeds vaker dat als hij moet huilen, hij zijn adem wegschreeuwd. Hij wordt dan blauw en valt slap op de grond. Dit duurt ongeveer 30 seconden. Hij komt meestal pas echt bij als je hem stevig vastpakt. Vervolgens is hij helemaal uitgeput. Hij heeft zelf goed in de gaten dat er iets aan de hand is.
Heeft iemand hier ervaring mee en ben je ermee naar de dokter gegaan?



 
Hoi, mijn dochter heeft daar ook "last" van gehad toen ze rond de 2 jaar was. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en het heeft ook een naam "Breath Holding Spells". Die kleintjes maken zich dan zo druk dat ze gewoon wegvallen. Mijn dochter heeft er nu al een jaar geen last meer van. Als ze heel hard gaat huilen blaas ik altijd hard in haar gezicht, zodat ze schrikt en wel moet gaan ademhalen. Het is niets ernstigs, maar vreselijk om te zien dat je kind zomaar kan wegvallen. Wat ook wil helpen is een koud washandje in het gezicht (maar dat heb je niet altijd bij je!). Succes ermee! Groetjes, Marielle
 
Terug
Bovenaan