ademnood

hoi allemaal,
Heb een vraagje;snakken jullie nu jullie zwanger zijn soms ook heel erg naar adem dus dat je in ademnood komt, en soms klopt mijn hart ook erg snel.

Ga het morgen aan de Vk vragen, of het normaal is tijdens je zwangerschap.

Ik ben vandaag precies 23weken zwanger, en voel de baby nog steeds niet echt duidelijk en maak me een beetje zorgen. Voelen jullie de baby wel duidelijk en wat voel je dan precies??

Groetjes,
rammetje
 
Beste Rammetje,

Ik heb ook wel last van hartkloppingen. Dat was volgens mijn vk heel normaal.
Het kan dat je je kleine nog niet voelt. Het ligt eraan hoe de uk ligt en als je placenta aan de voorkant zit schijn je de kleine pas laat te kunnen voelen. Ik had pas laat door dat de borreltjes in m'n buik de bewegingen van de kleine waren en niet m'n darmen.
Maar als je je echt zorgen maakt, ga dan gewoon even langs en laat even naar het hartje luisteren. Het is beter als je minder stress hebt.

Groetjes,
Lisette
 
Beste Rammetje,

Ik heb dat ook gehad hoor, die hartkloppingen. Ik werd dan heel licht in mijn hoofd, en even daarna ging mijn hart echt als een razende tekeer..Mijn VK zei dat dat komt omdat de bloedtoevoer naar je hoofd dan even te laat is zeg maar, en je hart moet dan daarna heel hard werken om alles weer rondgepompt te krijgen. Haar advies aan mij was om te zorgen dat ik ieder uur iets at, zodat de zuurstof in het bloed op een goed niveau bleef. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad, en ben nu ondertussen bijna 40 weken zwanger (op 2 dagen na)!!
Voor wat betreft de bewegingen van de kleine..De borreltjes in je buik zijn inderdaad de bewegingen van je kleintje. In eerste instanties verwarde ik het ook met mijn darmen, maar het was dus dat ukkie in mijn buik!! Ook als je placenta aan de voorzijde ligt (wat bij mij en misschien bij jou ook wel)duurt het wat langer eer je het goed gaat voelen...
Ik wens je veel succes verder en hopelijk ga je je kleintje heel snel heel goed voelen..Ik vind het nog steeds schitterend, en zal het straks ook zeker missen!!
Groetjes Anne-Marie
 
Ademnood heb ik bij beide zwangerschappen gehad en heeft met je hormonen te maken.
Is over zodra het gaat indalen of als het geboren is,maar tot die tijd hou je het waarschijnlijk.Geen paniek dus.
bij de eerste voelde ik hem ook nooit bewegen.alleen als ik naar bed ging en pas na 28 weken.
succes
 
Mijn hart maakt ook bokkesprongen.... Meestal gaat ie als een razende tekeer en soms slaat ie gewoon 1 of 2 slagen over... Met als gevolg een moment van zwart voor de ogen, duizelig en ademnood. Heel vervelend, maar schijnt ook 1 van de lasten van zwanger zijn te zijn. Ik weet niet of je nog koffie drinkt, maar stoppen daarmee heeft een licht positief effect op dit nare kwaaltje...

Tsja en over het niet voelen van de baby kan ik niet meepraten... voelde mn eerste met 17w4d en mn tweede met 16w6d. Ben nu 24w en voel hem complete salto ´s maken...
 
Terug
Bovenaan