adertjes

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik vandaag precies 14 weken zwanger. Gelukkig beginnen de klachten als misselijkheid en vermoeidheid nu flink af te nemen. Maar helaas is het volgende verschijnsel al onderweg: blauwe adertjes op mijn benen. Is dat niet wat vroeg met 14 weken??? Hebben er meer van jullie al zo snel last van gekregen? En wat doen jullie ertegen? Bijvoorbeeld: werken steunkousen en spoelen met koud water? Is een voetenbankje onder mijn bureau op het werk een idee? Etc. etc.
Ik zou het graag willen weten. Een paar mindere plekjes op mijn benen vind ik niet zo'n ramp, maar ik wel wel vookomen dat ik de rest van m'n leven niet meer met goed fatsoen een korte broek aankan! (Ze zitten ook op m'n kuiten...)

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties,

Gea

 
Het beste wat je kan doen is langs je huisarts gaan en dan kan die elastische kousen voorschrijven. Die dingen zitten voor geen meter, maar je verhindert er wel mee dat het nog erger wordt.
Al die dingen als lauw water langs je benen omhoog spoelen en je benen omhoog leggen zijn allemaal lapmiddeltjes.
 
PS: Juist in de beginperiode van een zwangerschap kun je al last van spataderen krijgen. Er wordt door medici beweerd dat na de zwangerschap sommige spataderen weer spontaan kunnen verdwijnen, maar ik neem aan dat je al uit mijn zinsbouw afleidt dat dit in mijn geval klinkklare nonsens is.
En als het echt erg wordt kun je er na je zwangerschap altijd nog iets aan laten doen. Ik ga dat binnenkort doen.
 
ik had ook altijd al last van adertjes. nu zijn ze ook erger. vooral op me zijkant van me bovenbenen...
ik douche soms ook af met koud water en ik smeer in met verkoelende gel. verkrijgbaar bij drogist ofzo. verder kan je er weinig tegen doen...shit happens van een mooie zw.schap!
ga in ieder geval zo veel mogelijk hoog liggen met je benen en houd ze in beweging.
liefs sandy
 
Terug
Bovenaan